Gezonde voedingsstoffen zijn onmisbaar om onze gezondheid te verbeteren en om verantwoord af te vallen. We krijgen voldoende gezonde voedingsstoffen naar binnen door iedere dag gezond en vooral natuurlijk te eten. Natuurlijke en onbewerkte voeding zonder toegevoegde stoffen barsten van alle gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen, eiwitten en voedingsvezels. Onze moderne voeding bevat spijtig genoeg steeds minder van deze gezonde voedingsstoffen. Dit probleem kun je oplossen door natuurlijker te eten. Dat kun je extra ondersteunen met het slikken van natuurlijke voedingssupplementen.

Maar welke gezonde voedingsstoffen zijn onmisbaar als we snel willen afvallen?

Natuurlijke voedingssupplementen om makkelijker af te vallen kies je bij: 


Meer dan de helft van onze bevolking is te dik. Beterschap is spijtig genoeg niet in zicht. Het aantal mensen met overgewicht  wordt van jaar tot jaar groter én jonger. Een van de belangrijkste oorzaken daarvan is onze ongezonde voeding. Voeding uit de supermarkt wordt steeds armer aan gezonde voedingsstoffen. Bewerkte voeding, bewerkt rood vlees, kant en klare voeding en diepvriesmaaltijden gaan steeds vlotter over de toonbank. Ze bevatten allemaal teveel vet, suiker en toegevoegde stoffen waaronder vooral de E- nummers. Die moeten de geur, kleur, smaak verbeteren en de bewaartijd verlengen. Onze gezondheid komen ze spijtig genoeg niet ten goede, integendeel. Te weinig bewegen is een tweede belangrijk probleem dat afvallen in de weg staat.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Gezonde voedingsstoffen en calorieën

Gezonde voedingsstoffenAfvallen doen we alleen als we gezond eten en voldoende bewegen. En als we minder energie (calorieën) binnen krijgen dat dat we er dagelijks verbranden. Het is dus belangrijk om te weten hoeveel calorieën we binnen krijgen en hoeveel we daarvan verbranden. Als je eindelijk van je aanslepend gewichtsprobleem definitief af wilt start je vandaag nog met gezond en natuurlijk eten en voldoende bewegen.


Hoeveel calorieën heb je nodig om makkelijker af te vallen?

Hoeveel je moet afvallen om je gezond gewicht te bereiken bereken je met het bepalen van je Body Mass Index, kortweg BMI.  Dat cijfer geeft de verhouding weer tussen je lengte en lichaamsgewicht. Bij een BMI lager dan 18,5 kamp je met ondergewicht. Een BMI tussen de 18,5 en 25  geeft aan dat je gezond bezig bent. Vanaf een BMI van 25 heb je te doen met overgewicht en vanaf 30 ben je obees. Je BMI zegt echter niet alles over je overgewicht. Het zegt namelijk niets over je vetpercentage.

Meet zeker ook je buikomtrek

Diëtisten hechten daarom meer en meer belang aan je buikomtrek. Ligt die bij mannen tussen de 74 en 94 centimeter en bij vrouwen tussen de 68 en 80 centimeter dan heb je een gezond gewicht. Er is sprake van overgewicht je als de buikomtrek bij mannen meer is dan 102 centimeter en bij vrouwen  meer dan 88 centimeter. Dan wordt het tijd dat je iets aan je buikomtrek en aan je overgewicht doet.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Gezonde voedingsstoffen door te eten volgens de Schijf van Vijf

Gezonde voedingsstoffenGezond, natuurlijk, evenwichtig en gevarieerd eten is daarvoor belangrijk. Dat doe je makkelijkst door te eten volgens de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum. In dit schijfje komen de Richtlijnen Goede Voeding opgesteld door de Gezondheidsraad samen. Volgens de vernieuwde Schijf van Vijf eten we om onze gezondheid en gewicht te verbeteren meer:

  • Plantaardige producten
  • Minstens 200 en bij voorkeur 500 gram verse rauwe, gekookte of gestoomde groenten
  • Drie verschillende stukken fruit per dag. Als je snel wilt afvallen beperk je dit tot één stuk per dag
  • 90 gram volkoren bruin, volkoren ontbijtgranen of andere natuurlijke volkorenproducten zonder toevoegingen
  • Peulvruchten en minstens eenmaal per week erwten, bonen, groentekiemen, mais, kapucijner, linzen of kikkererwten
  • Onbewerkte en dus ongezouten, niet geroosterde of ongebrande noten, zaden of pitten. Maar nooit meer dan 15 gram per dag
  • Eén sneetje magere kaas (+20), natuuryoghurt of kwark zonder toevoegingen of drinken we een glas melk.
  • Vette vis en minstens éénmaal wilde zalm, paling, tonijn, schol, schelvis, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, sprot, haring of ansjovis
  • Water te drinken en zeker  2,5 liter per dag. Groene thee en een zelf gemaakte smoothie zijn goede alternatieven
  • Volkorenproducten in plaats van geraffineerde witte producten zoals volkoren brood, volkoren deegwaren en zilvervliesrijst
  • Plantaardige oliën zoals olijf- , kokos of zonnebloemolie
JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Gezond en natuurlijk eten doe je door:

  • Minder bewerkt en rood vlees te eten: we denken dan in de eerste plaats aan vlees als broodbeleg zoals worst, salami, paté
  • Geraffineerde witte suiker van je menu te schrappen. Ook alle suikerrijke dranken
  • Best geen of maximaal een glas alcoholhoudende dranken te consumeren
  • Alleen gefilterde koffie zonder melk en suiker te drinken
  • Je gerechten op smaak te brengen met verse natuurlijke kruiden in plaats van met zou
  • Zoveel mogelijk zelf te koken: en zo weinig mogelijk gefrituurde en kant en klare gerechten te gebruiken en ook diepvriesmaaltijden zoveel mogelijk te beperken. Deze bevatten teveel vet en-of toegevoegde suikers

Meer gezonde voedingsstoffen door gevarieerd te eten

Gezonde voedingsstoffenJe krijgt een maximale hoeveelheid gezonde voedingsstoffen naar binnen door tijdens het koken zoveel mogelijk te variëren. Eet alle kleuren groenten en fruit. Zo krijg je alle gezonde voedingsstoffen naar binnen die je nodig hebt. Variëren is niet alleen nodig bij groenten en fruit maar ook bij vlees, vis, zuivelproducten, noten, zaden en pitten en bij graanproducten. Ze leveren je dagelijks voldoende vitaminen, mineralen, eiwitten en voedingsvezels.

Gezonde voedingsstoffen die je helpen afvallen

Om onze gezondheid te verbeteren hebben we alle gezonde voedingsstoffen in voldoende mate nodig. Probleem is dat diegenen die willen afvallen vaak ook minder eten zodat ze nog minder gezonde voedingsstoffen binnen krijgen. Dat kun je aanvullen met natuurlijke voedingssupplementen met voedingsstoffen die afvallen ondersteunen zoals:

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Gezonde voedingsstoffen om snel af te vallen: vitaminen van het B- complex

Tijdens je afslankkuur voelen velen zich lusteloos en moe. Dat komt omdat ze minder gezonde voedingsstoffen binnen krijgen. Daarom heb je meer vitaminen van het B- complex nodig. Die zorgen voor meer energie. Vitamine B6 maakt energie vrij uit voeding en B5 beïnvloedt de opbouw en afbraak van eiwitten en vetten uit voeding. Voor de stofwisseling is B8 dan weer belangrijk. Deze vitamine draagt bij aan de opname en afbraak van vetten, eiwitten en koolhydraten. Om makkelijker af te vallen hebben we ook voldoende vitamine B1 nodig. Vitamine B1 zorgt namelijk voor een gezonde spijsvertering. Vitaminen van het B- complex vind je vooral in: groenten en fruit, aardappelen, noten, vlees en vis, melk en melkproducten, eieren en in orgaanvlees zoals lever en niertjes

Vitaminen om af te vallen kies je bij:

Gezonde voedingsstoffen om snel af te vallen: Zink

Dit mineraal helpt meer je stofwisseling en dus ook je vetverbranding extra te stimuleren. Zink maak deel uit van een groep enzymen die betrokken zijn bij de stofwisseling van vet, eiwit en koolhydraten. Zink vinden we ook in sommige voedingsproducten terug zoals in: 

  • Oesters
  • Ham
  • Halfvolle melk
  • Volkorenbrood
  • Sinaasappels 

Gezonde voedingsstoffen om snel af te vallen: Chroom

Dit mineraal wordt al jarenlang als supplement gebruikt om snel afvallen mogelijk te maken.  Het zorgt voor een betere vertering van vetten, eiwitten en koolhydraten. Chroom helpt ook om onze bloedsuikerspiegel zo stabiel mogelijk te houden. Daardoor vermindert aanzienlijk onze trek in zoet. Chroom vinden we in  groenten, fruit, volkoren graanproducten en in mindere mate in vlees en zuivelproducten. 

Natuurlijke voedingssupplementen op basis van chroom vind je bij:

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Gezonde voedingsstoffen om snel af te vallen: Groene Thee Extract

Groene thee zorgt er voor dat we meer vet verbranden zodat er minder vet wordt opgeslagen. is van belang voor de vetverbranding en helpt ook om vetophoping in het lichaam tegen te gaan. Groene thee zorgt ook voor extra energie waardoor we ook tijdens onze afslankkuur in conditie blijven.

De beste groene thee en macha thee kies je bij:

Gezonde voedingsstoffen om snel af te vallen: Blaaswier extract

Blaaswier extract is afkomstig van een bepaald soort zeewier met lucht gevulde blaasjes. Dankzij die blaasjes kan dit plantje drijven. Het wordt al eeuwenlang gebruikt voor het verbeteren van onze spijsvertering, stofwisseling en vetverbranding. Blaaswier ondersteunt tegelijk onze energievoorziening.

Blaaswier extract vind je bij:

Gezonde voedingsstoffen om snel af te vallen: Glucomannan plantenextract

Het gaat hier om de plantaardige vezel van de Konjak plant. Deze vezel verteert niet maar neemt wel veel water op waardoor onze maag snel gevuld is, we minder honger hebben en dus minder eten.

Het zuiverste Glucomannan koop je bij:

Je gezondheid verbeteren en makkelijker afvallen doe je alleen in een natuurlijk voedingspatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm(Gratis Webinar).

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!

Snel afvallen zonder dieet

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!