Eiwitrijke Maaltijdvervangers gezond om makkelijker af te vallen?

Eiwitrijke maaltijdvervangers

Eiwitrijke maaltijdvervangers worden vooral gebruikt om snel en veel af te vallen.

Eiwitten verbranden niet alleen meer opgeslagen vet.


Ze zijn ook onmisbaar voor onze gezondheid.

Eiwitten bevatten alle gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen en voedingsvezels.

Is dat voldoende om snel, veel en gezond af te vallen?

Eiwitten zijn de bouwstenen van ons lichaam.

Ons lichaam bestaat voor bijna 20 procent uit eiwitten of proteïne.

Om onze gezondheid te verbeteren en op peil te houden moeten we voldoende eiwitrijke voeding eten.

Eiwitten zorgen immers voor de opbouw, het onderhoud en het tijdig herstel van al onze lichaamsweefsels.

Ze regelen ook ons afweersysteem en houden onze hormonen in evenwicht.

Eiwitrijke maaltijdvervangersEiwitten bestaan hoofdzakelijk uit aminozuren.

De 22 essentiële aminozuren zijn onmisbaar voor onze gezondheid.

Tijdens ons spijsverteringsproces komen ze vrij.

Die aminozuren dienen voor:

De aanmaak van lichaamseigen eiwitten.

De productie van hormonen en neurotransmitters

Het afbreken van alle schadelijke stoffen 

De aanmaak van gezonde voedingsstoffen

We maken in totaal 14 van aminozuren zelf aan.

De overige acht komen uit onze dagelijkse voeding.

Hoogwaardige eiwitten vinden w vooral in:

Witte vleessoorten: vooral kip, kalkoen en wild

Eiwitrijke maaltijdvervangersVette vis

Groenten en vooral groene bladgroenten

 Peulvruchten

Onbewerkte noten, zaden en pitten: die zijn ongezouten, niet geroosterd en ongebrand

Paddenstoelen

Zuivel en zuivelproducten: zoals magere kaas (+20), melk en karnemelk, natuuryoghurt en kwark zonder toevoegingen

Eieren

Van eiwitten alleen val je niet af

Alleen eiwitten eten zoals in de vele crash diëten is onvoldoende om af te vallen.

Eiwitrijke maaltijdvervangersDaarnaast hebben we ook voldoende gezonde vetten en koolhydraten nodig.

Hoeveel eiwitten we dagelijks nodig hebben hangt van meerdere factoren af.

Dat verschilt dus van persoon tot persoon.

Iemand die weinig of niet sport heeft genoeg aan 0,8 gram per kilo lichaamsgewicht.

Voor sommige bevolkingsgroepen is dat onvoldoende.

Zij die meer eiwitten nodig hebben zijn vooral:

Topsporters 

Zwangere vrouwen

Vegetariërs

Diegenen met een zwakke gezondheid 

Kies steeds voor hoogwaardige eiwitten met de hoogste kwaliteit.

Hun optimale verhouding bestaat voor 60 procent uit eiwitten van plantaardige oorsprong.

De resterende 40 procent zijn dierlijke eiwitten.

Geef daarom zoveel mogelijk de voorkeur aan:

Vette vis

Vlees uitsluitend afkomstig van met gras gevoederde dieren 

Eiwitrijke maaltijdvervangersBiologische eieren

Rauwe en niet gepasteuriseerde zuivelproducten 

Een gebrek aan eiwitten herken je aan:

Snel vermoeid zijn

Een tekort aan energie 

Een zwak immuunsysteem

Een lage natuurlijke weerstand 

Depressies

Moeilijke verteerbare voedsel combinaties

Eiwitten verteren traag en vragen veel energie.

Snelle koolhydraten en vooral suiker en zetmeel doen het tegenovergestelde.

Ze verteren razendsnel, vragen weinig energie en blijven nauwelijks in ons lichaam aanwezig.

Ze zorgen voor een onstabiele bloedsuikerspiegel.

Daardoor maakt je pancreas of alvleesklier meer insuline aan.

Het betreft een hormoon dat zowel onze vetopslag als vetverbranding regelt.

Dat zorgt voor een kettingreactie.

Eiwitrijke maaltijdvervangersHoe minder stabiel onze bloedsuikerspiegel, hoe meer insuline er in ons bloed terechtkomt en hoe minder vet we verbranden.

Eet daarom nooit meerdere eiwitbronnen samen.

Gezonde en goed verteerbare combinaties zijn:

Rauwe of gekookte groenten met kip, kalkoen of wild, met vette vis of met eieren.

Rauwe of gekookte groenten met onbewerkte noten, zaden of zaden.

Hoe afvallen met eiwitrijke maaltijdvervangers?

Eiwitrijke maaltijdvervangers zoals shakes of repen vervangen geen gezond eetpatroon.

Wél een of maximaal twee klassieke maaltijden per dag.

Bij voorkeur je lunch of avondeten.

Een goede maaltijdvervanger bevat dagelijks minstens:

Eiwitrijke maaltijdvervangers5 gram hoogwaardige eiwitten.

Tien gram voedingsvezels.

30 gram koolhydraten.

Voldoende vitaminen en mineralen.

De voordelen van eiwitrijke maaltijdvervangers

Eiwitrijke maaltijdvervangers:

Geven je snel een langer voldaan gevoel.

Verkleinen onze  trek in zoete en ongezonde tussendoortjes.

Doen je meer opgeslagen vet verbranden

Verminderen (vr)eetbuien

Eiwitrijke maaltijdvervangersBehouden onze spiermassa: dat is belangrijk als je snel en veel wilt afvallen.

Spieren verbruiken immers ook energie (calorieën), zelfs in rust.

Slapend afvallen is dus perfect mogelijk.

Je krijgt voldoende gezonde voedingsstoffen binnen

Met de kant en klare porties eet nooit teveel.

Het verantwoord gebruik van eiwitrijke maaltijdvervangers:

Gebruik ze nooit zonder het advies van je vertrouwde huisarts of diëtiste.

Eet dagelijks minstens één en liefst twee volwaardige maaltijden.

Die bestaan uit veel verse groenten en maximaal een stuk fruit per dag.

Drink voldoende water en minstens 2,5 liter per dag.

Gebruik ook halfvolle of magere melk en melkproducten, volle granen, mager vlees en vette vis.

Bouw het gebruik van eiwitrijke maaltijdvervangers langzaam af, en hou ze nooit langer dan drie weken vol.

Eiwitrijke maaltijdvervangers

Eiwitrijke maaltijdvervangersKomen vaak niet aan hun minimale hoeveelheid eiwitten van 75 gram per dag.

Daar bovenop zitten ze barstensvol:

Toegevoegde suikers

Verzadigde vetten

Transvetten

Allerlei geur- , kleur- , smaak- en bewaarstoffen.

Besloot je toch iets aan je overgewicht te doen met eiwitrijke maaltijdvervangers?

Probeer dan zeker de producten van Be-Slank.nl .

De producten van Be- Slank doen je afvallen met maaltijdshakes zonder suiker.

Ze bevatten uitsluitend gezonde en natuurlijke ingrediënten.

Daarnaast bevatten ze geen soja, E- nummers, bewaarmiddelen en kleurstoffen en zijn ze zowel gluten-  als lactosevrij.

Ze zijn een volwaardige en gezonde maaltijd met alle gezonde voedingsstoffen.

Je hebt de keuze tussen mango passievrucht, banaan, cappuccino, choco caramel en bosbessen.

Kortom, het Be-Slank koolhydraatarme shakes dieet past in ieder gezond eetpatroon en doen je gezond afvallen zonder het zo gevreesde jojo effect.

Author: Francois AppersHallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten.Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.