Choline belangrijke vitamine voor betere gezondheid en lichaamsgewicht

Choline


Ook op de hoogte blijven van de laatste nieuwe gezondheidstips?

Meld je dan aan voor onze gratis nieuwsbrief en krijg alle nieuwtjes als eerste DIRECT in je mailbox!

[bftpro-form-start 1]

Je Naam:[bftpro-field-static name]
*Je Email:[bftpro-field-static email]

[bftpro-submit-button 1 “Aanmelden”] [bftpro-form-end 1]

Choline belangrijke vitamine voor betere gezondheid en lichaamsgewicht

Choline is een minder bekende maar daarom niet minder belangrijke vitamine. Choline maakt deel uit van de vitaminen van het B- complex en is verantwoordelijk voor heel wat lichaamsfuncties.

Zo heeft choline een een belangrijke invloed op je metabolisme of stofwisseling. Dat speelt op zijn beurt een hoofdrol in ons vetverbrandingsproces. Hoe actiever je metabolisme hoe meer opgeslagen lichaamsvet je verbrandt en hoe gemakkelijker je afvalt.

Welke invloed heeft choline op onze gezondheid en welke voeding bevat de hoogste concentratie van deze vitamine? 

Choline is dus een vitamine van  het B- complex en is in alle lichaamscellen  aanwezig. Je lichaam is zelf in staat is om deze vitamine zelf te produceren. Spijtig genoeg niet in voldoende hoeveelheden.  Choline werkt samen met andere vitamines, namelijk met foliumzuur en B12.

Wat doen vitaminen van het B- complex?

Vitaminen van het B- complex is een verzamelnaam voor acht vitaminen die in water oplosbaar zijn.  Als je weet dat er in totaal dertien vitamines beschikbaar zijn waarvan acht die tot het B- complex behoren dan weet je hoe belangrijk deze B- vitaminen voor je gezondheid wel zijn.

  • Deze acht vitaminen zijn:  B1, B2, B3, B5, B6, B8 of H, B11 en B12.

Deze acht vitaminen uit het B- complex vind je in hoge concentraties terug in deze voeding:

  • Orgaanvlees: lever
  • Zuivel: natuuryoghurt  (dus zonder toevoegingen)
  • Noten: alle soorten noten maar vooral in hazel- wal- en pistachenoten en in amandelen
  • Volkorenproducten: zoals in volkorenbrood, volkoren deegwaren en in zilvervliesrijst
  • Groene bladgroenten: vooral in spinazie, groene koolsoorten, andijvie, broccoli, sla en waterkers
  • Biergist

Wil je ook iets doen aan je overgewicht? Méér vet verbranden en nog gemakkelijker afvallen? Dan is een gezond eetpatroon in combinatie met Het Vitadis Slanker Leven Plan de beste oplossing

Het beste eiwitdieet is evenwichtig samengesteld met eiwitten, onverzadigde vetten en trage koolhydraten

Hoeveel koolhydraten per dag is goed om af te vallen? Een gevarieerd eiwitdieet is onze beste garantie om ons gezond streefgewicht te bereiken en te behouden.

Het is echter niet altijd even makkelijk om de juiste verhoudingen te vinden.

Dat is wel het geval met het Vitadis Slanker Leven Plan. Dat werd zowel door diëtisten als door voedingscoaches uitgeroepen tot het beste eiwitdieet van de laatste drie jaar (2014, 2015 en 2016).

Met Vitadis ben je dagelijks verzekerd van de juiste verhouding tussen eiwitten, gezonde vetten en trage koolhydraten.

Met de nodige resultaten. Het is dan ook een gezond eetpatroon dan een dieet.

Het Vitadis Slanker Leven Plan is niet alleen gezond en doeltreffend. Het is ook een goedkoop.

Wat dacht je van een wekelijks gewichtsverlies tussen de 3 en 6 kilo voor een kostprijs van 3,70 euro per dag? 

leefnugezondervitadisREVIEWDRIEDat staat in schril contrast met de vele ongezonde, en nutteloze crash diëten. Die zorgen voor een erg TIJDELIJK GEWICHTSVERLIES en kosten gemiddeld tussen de 250 en 300 euro per maand.

Een uitgebreide en onafhankelijke review over het Vitadis Slanker Leven Plan, vind je HIER

Waar zijn B-vitamines goed voor?

Alle vitaminen van het B- complex zijn essentieel en dus onmisbaar voor je gezondheid.

Al deze vitaminen samen zorgen voor:

  • Een goede spijsvertering met een gezonde darmflora en een vlotte stoelgang
  • Een jonge en strakke huid zonder ouderdomsrimpels of kraaienpootjes
  • Zet fructose (bijvoorbeeld uit fruit) om in onmisbare energie
  • Voorziet je bloed van extra zuurstof
  • Verlichting van de symptomen van reuma, artrose, artritis, hoofdpijn en migraine
  • Versterkt je immuunsysteem en geeft je extra natuurlijke weerstand zodat je risico op tal van aandoeningen verkleint
  • Zorgt voor een gezond zenuwstelsel en beschermt je tegen dementie
  • De aanmaak van extra anti- stress hormonen. Stress is een van de grootste oorzaken van overgewicht
  • Verkleint je risico op verschillende soorten kanker 

Choline helpt je verantwoord afvallen

Choline ondersteunt naast je hersenfunctie ook de werking van je hart- en bloedvaten en je leverfunctie. Het is ook een belangrijke neurotransmitter en speelt een hoofdrol op je vet metabolisme en vetopslag en regelt de vetopslag in je lever.

De belangrijkste bron van choline zijn eieren

Volgens de resultaten van wetenschappelijke studie ‘s maken eieren deel uit van ieder gezond ontbijt. Eieren helpen je meer vet verbranden en gemakkelijker afvallen. Ze maken dus deel uit van ieder gezond eetpatroon, ook voor diegenen die iets aan hun overgewicht willen doen.

Wetenschappers aan de Amerikaanse Universiteit van Voeding toonden aan dat het eten van eieren bij je ontbijt je verzadigingsgevoel aanzienlijk verlengen.

Daardoor verkleint hun trek in zoet en in ongezonde tussendoortjes en eten ze dus automatisch minder.Eieren zijn ook een belangrijke bron van eiwitten en ook die helpen je op weg naar je gezond gewicht.

Het eten van eieren als ontbijt heeft ook een gunstig effect op het verliezen van ongezond buikvet. 

Het eten van twee eieren bij je ontbijt en dat minimaal vijf dagen per week gedurende acht weken zorgt voor:

Een vermindering tot 65 % aan overgewicht

Een vermindering tot 85% van ongezond buikvet (tailleomtrek)

Choline en eieren houden je gezond

Wetenschappers wereldwijd kwamen er ook achter gezonde volwassenen hun gezondheid behouden door het eten van twee eieren als gezond ontbijt. Daardoor vergroot je risico op levensbedreigende hart- en vaatziekten niet zoals eerder steeds werd gedacht.

Andere voeding rijk aan choline en vitaminen van het B- complex:

  • Groenten: soorten bonen, broccoli, bloemkool
  • Noten: pinda’s, amandelen en Brazilianoten
  • Vis: kabeljauw
  • Vlees: kip
  • Volkorenproducten: tarwe, gerst, haver, zemelen
  • Zaden: quinoa
  • Zuivel: koe- en geitenmelk
  • Soja en tofu
  • Ginseng
  • Kruisbloemige groenten: alle soorten kolen ook Chinese kool, koolrabi, mierikswortel, mosterdzaad, radijs, rucola, spruitjes, tuinkers,wasabi en waterkers

Gemakkelijker Afvallen doe je alleen met een gezond eetpatroon. Niet alleen met veel hoogwaardige eiwitten. Een gezond en gevarieerd eetpatroon bevat ook voldoende onverzadigde (gezonde) vetten en trage koolhydraten. Zo’n gezond eetpatroon met alles wat nodig is voor gezond vet verbranden en gewicht te verliezen is het Vitadis Slanker Leven Plan

Maak nu vrijblijvend kennis met Het Vitadis Slanker Leven Plan en geniet van een tijdelijk extra korting van 60%!

Bezoekers van Leefnugezonder, die zijn ondertussen al met meer dan 97000 per maand, genieten tijdelijk van een tijdelijke korting van 60% op hun volledige bestelling, hoe groot of hoe klein die ook is.

Koolhydraatarm dieet

Author: Francois AppersHallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten.Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com