Buikvet verminderen en droomlichaam krijgen met deze gezonde levensstijl

Buikvet verminderen

Buikvet verminderen is dringend nodig als je zo weinig mogelijk gezondheidsrisico’s wilt lopen. Te veel buikvet is het resultaat van een verstoorde energiebalans. Je slaat  dan meer energie (calorieën) op dan je er dagelijks verbruikt. Het teveel aan vet  is het eerst zichtbaar in je buikstreek. Buikvet verspreid zich tussen je buikorganen waar het giftige afvalstoffen vrijgeeft. Dat verhoogt je risico op aderverkalking, levensbedreigende hart- en vaatziekten, een hoge bloeddruk, verstoorde hormonen en een te hoog (slecht) cholesterolgehalte en diabetes type 2. 

Meteen voldoende motivatie om buikvet verminderen mogelijk te maken met onze gezonde levensstijl.

We willen allemaal van de ene op de andere dag ons buikvet verminderen en ons buikje kwijtspelen inruilen voor een platte buik. Maar zo werkt dat spijtig genoeg niet. Buikvet verminderen doe je op een verantwoorde en gezonde manier. Dat gaat langzamer dan met een zinloos crash dieet, maar de kilo’s die je zo verliest ben je definitief kwijt en komen dus nooit meer terug. Met een crash dieet krijg je je buikje nooit weg, integendeel.  Eens ermee gestopt vliegen de kilo’s er razend vlug weer aan. Met een crash dieet ben je alleen veel geld kwijt.

Buikvet verminderen door je energiebalans in  evenwicht te brengen

Buikvet verminderen doe je dus alleen met een gezonde eet-en levensstijl. Op die manier krijg je je energiebalans weer in evenwicht en voorkom je dat je nog meer buikvet opbouwt. Een gezonde levensstijl betekent naast gezonde en natuurlijke voeding ook meer bewegen. Je moet nu niet onmiddellijk gaan trainen zoals een topsporter. Als je een zittend beroep hebt bijvoorbeeld volstaat het om dagelijks een half uurtje te wandelen, joggen, fietsen of zwemmen.

Cardio en krachttraining

Eens aan dit ritme aangepast kun je je trainingsinspanningen verhogen. Cardio training  zoals joggen, lopen of fietsen geven het snelst resultaat. Dat doe je minstens gedurende een half uur, een uur is uiteraard nog beter. Het beste resultaat krijg je met een combinatie van cardio- en krachttraining. Dit laatste is vooral nodig voor je buikspieren, je grote rugspieren en je bovenbenen. Op die manier krijg je meer spieren. Die helpen je makkelijker afvallen. Spieren gebruiken ook energie (calorieën), zelfs in rust en terwijl je slaapt.

Buikvet verminderen door gezond te eten

Doe je in de eerste plaats door gezond en natuurlijk te eten.

Buikvet verminderen met meloenen

Meloenen bevatten heel wat gezonde voedingsstoffen en nauwelijks calorieën:

  • Vitaminen: en vooral vitamine C maar ook vitamine A, B1, B2, B6 en B11
  • Mineralen: veel kalium maar ook natrium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer koper en zink

Meloenen bevatten geen enkele stof die in je lichaam wordt omgezet in buikvet. Ze zijn rijk kalium, een mineraal dat je zoutgehalte regelt en helpen ook bij:

  • Overgewicht en te veel buikvet
  • Astma
  • Huidveroudering
  • Allerlei ontstekingen
  • De gezondheid van je ogen

Buikvet verminderen met walnoten

Walnoten zijn rijk aan gezonde vetzuren en vooral aan omega-3 vetzuren. Ze verlengen je verzadigd gevoel waardoor je honger langer uitblijft en je automatisch minder eet. Door alleen walnoten aan je (ongezond) voedingspatroon toe te voegen zul je zeker je doel niet bereiken. Eet dagelijks 25 gram fijn gehakte walnoten als gezond tussendoortje en je zult het effect ervan al vlug aan je buikomtrek en op de weegschaal ondervinden. Walnoten helpen bij:

  • Overgewicht en te veel buikvet
  • Stress 
  • Hart- en vaatziekten
  • Te veel slechte LDL cholesterol 
  • Osteoporose
  • Allerlei ontstekingen
  • Slecht inslapen en slecht slapen

Buikvet verminderen met Volkorenbrood

Wetenschappelijke onderzoeken aan de universiteit van Pensylvania tonen aan dat diegenen die volkorenbrood eten minder last hebben van buikvet. Dat danken we aan de grote hoeveelheid voedingsvezels in volkorenbrood. Die zorgen niet alleen voor een lang verzadigd gevoel maar tegelijk ook voor een goede spijsvertering. Door een goede spijsvertering sla je minder vet op. Volkorenbrood helpt ook bij:

  • Buikvet verminderen
  • Makkelijker afvallen
  • Een goede spijsvertering
  • Een gezonde darmflora en een vlotte stoelgang
  • Hart- en vaatziekten
  • Diabetes

Buikvet verminderen met Grapefruit

Er werd al heel wat onderzoek gedaan naar de effecten van grapefruit op onze gezondheid. Grapefruits houden in de eerste plaats onze bloedsuikerspiegel stabiel. Dat zorgt ervoor dat je minder vlug honger hebt, je trek in zoet verdwijnt en minder eet. In een gezond eetpatroon helpen grapefruits je makkelijker afvallen en buikvet verminderen. Grapefruits helpen:

  • Buikvet verminderen
  • Makkelijker afvallen
  • Je risico op pijnlijke nierstenen verkleinen
  • Je beschermen tegen levensbedreigende hart- en vaatziekten
  • Bij aderverkalking
  • Het verzachten van de symptomen van reumatische aandoeningen zoals reuma, artrose en artritis
  • Het soepel houden van spieren en gewrichten
  • Bij astma en ademhalingsproblemen

Andere gezonde voedingsproducten die je helpen buikvet verminderen:

  • Vette soorten vis: zoals wilde zalm, tonijn, schol, schelvis, heilbot, tarbot, dorade,  forel, makreel, sardienen, sprot, haring en ansjovis bevatten veel omega-3 vetzuren. Die geven je snel een voldaan gevoel waardoor je geen buikvet ontwikkelt
  • Avocado: is rijk aan gezonde vetten, vetzuren en voedingsvezels
  • Gekruid te eten: met bijvoorbeeld chilipeper. Pepers bevatten een stofje dat helpt buikvet verminderen
  • Peren: zijn rijk aan sterke antioxidanten die vetopslag verhinderen.
  • Groene en witte thee: activeert en vetverbranding en witte thee zorgt witte thee ervoor dat je lichaam minder vet cellen produceert.£
  • Appelazijn: doet je meer opgeslagen vet verbranden

Meer ongezond buikvet verbranden en makkelijker afvallen doe je in een gezond eetpatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm(Gratis Webinar).

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!

Snel afvallen zonder dieet

Author: Francois AppersHallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten.Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.