Probiotica in een gezond eetpatroon om gemakkelijker af te vallen?

Probiotica

Probiotica  wordt zowel door diëtisten als voedingscoaches sterk aangeraden voor een betere gezondheid. Ze zorgen alvast voor vele voordelen op het vlak van onze gezondheid.


Aan alles zit echter een keerzijde en dat is ook bij deze probiotica het geval.

We vinden probiotica vooral in gefermenteerde voedingsproducten maar ook in zuivelproducten zoals in yoghurt en in kwark.

Voedingsmiddelen die door iedereen worden aangeraden om dagelijks, en vooral als gezond ontbijt, op je dagelijks menu te plaatsen.

Voeding  met probiotica past in ieder gezond eetpatroon, maar helpt het ons ook  afvallen?

Probiotica vindt je dus vooral in zuivelproducten en gefermenteerde voedingsmiddelen.

Ze zijn ook aanwezig in allerlei voedingssupplementen. Wetenschappers aan de Canadese Laval Universiteit zijn er niet alleen van overtuigd dat probiotica onze gezondheid verbeteren.

Ze doen ons tevens meer opgeslagen lichaamsvet verbranden en gemakkelijker gewicht verliezen.

Probiotica zijn ook efficiënt bij het verbranden van ongezond buikvet. 

ProbioticaDat is echter alleen mogelijk als je het gebruik van probiotica in  een gezond eetpatroon past. Zo eet je gezond en word je metabolisme en vetverbranding gestimuleerd.

Door alleen probiotica aan je ongezond voedingspatroon toe te voegen zal je dus zeker niet afvallen.

Het beste eiwitdieet is evenwichtig samengesteld met eiwitten, onverzadigde vetten en trage koolhydraten

Hoeveel koolhydraten per dag is goed om af te vallen? Een gevarieerd eiwitdieet is onze beste garantie om ons gezond streefgewicht te bereiken en te behouden.

Probiotica zorgen voor een goede spijsvertering

ProbioticaProbiotica zijn bacteriën of gisten die nodig zijn om goed te blijven functioneren.

In onze darmen leven miljoenen bacteriën. Zowel goede als slechte.

Een goed evenwicht tussen beiden verbetert onze gezondheid.  

Dat zorgt in de eerste plaats voor een goede spijsvertering, een gezonde darmflora en een vlotte stoelgang.

Ons spijsverteringsstelsel telt maar liefst vijfhonderd verschillende soorten bacteriën.

Deze zorgen niet alleen voor een gezonde darmflora maar helpen tevens bij de vertering van ons voedsel.

De goede bacteriën in ons spijsverteringsstelsel versterken ons immuunsysteem en verhogen zo onze natuurlijke weerstand. 

Daardoor zijn we in staat om aandoeningen zoals constipatie, diarree of zelfs verkoudheden, griep en bronchitis te voorkomen of de genezingsperiode ervan gevoelig te verminderen.

[thrive_leads id=’36183′]

Probiotica als levende micro- organismen

Probiotica zijn dus goede bacteriën,  levende micro-organismen met vele gezondheidsvoordelen.

Dat brachten onderzoekers van de Canadese Laval Universiteit aan het licht.

Goede bacteriën zorgen voor de extra aanmaak van onmisbare gezonde voedingsstoffen waaronder vitaminen, mineralen en sterke antioxidanten.

ProbioticaVoedingsvezels die je niet kunt verteren worden door deze gezonde bacteriën afgebroken.

Goede en slechte bacteriën

Ons lichaam herbergt dus zowel goede als slechte bacteriën.

Resultaten van alle wetenschappelijke onderzoeken leerden dat ons lichaamsgewicht sterk wordt beïnvloed door het verschil tussen de twee soorten goede bacteriën.

Mensen met een gezond gewicht beschikken over meer gezonde bacteriën dan zij die kampen met overgewicht. 

Gezonde bacteriën spelen met andere woorden een hoofdrol bij het bepalen van je lichaamsgewicht.

Probiotica kunnen vet uit je voeding absorberen

Sommige probiotica zijn in staat om vetten afkomstig uit je voeding te absorberen. Ze verlaten je lichaam via je stoelgang. Probiotica zorgen  er  voor voor dat je minder calorieën uit je voeding opneemt.

ProbioticaProbiotica regelen je verzadigingsgevoel .

Ze stellen je honger langer uit waardoor je automatisch minder eet. Dit hebben we te danken aan het loslaten van het hormoon GLP-1.

Hoe hoger de concentratie van dit hormoon, hoe makkelijker je opgeslagen vet verbrandt en afvalt

Een ander soort probiotica verhoogt op zijn beurt de dosis van het eiwit ANGPTL 4, waardoor minder vet in je lichaamsweefsels wordt opgeslagen.

Probiotica helpt ongezond buikvet verliezen

Buikvet is nog veel ongezonder dan onderhuids vet. Buikvet maakt schadelijke stoffen aan die zich tussen alle organen in je buikholten verspreiden en zo voor ernstige aandoeningen zorgen.

Om je overgewicht juist in te schatten is je buikomtrek veel belangrijker dan je BMI of Body Mass Index. Voor mannen ligt de grens op een buikomtrek van 102 centimeter.

ProbioticaVanaf een buikomtrek van 102 centimeter lopen mannen een groter risico op aandoeningen zoals:

  • Aderverkalking
  • Hart- en vaatziekten
  • Een verstoort cholesterolgehalte
  • Hoge bloeddruk

Voor vrouwen ligt de maximale limiet op tussen de 80 en 88 centimeter.

Verse en vette natuuryoghurt helpt  meer buikvet verbranden en makkelijker af vallen

Bij het aanhouden van  dit gezond eetpatroon moet je zelfs geen vrees hebben voor het veel voorkomende jojo effect. De kilo’s die je zo verliest komen dus nooit meer terug.

Vrouwen die tijdens het onderzoek gedurende drie maanden dagelijks probiotica namen verloren de helft meer overgewicht dan zij die geen probiotica  kregen.

Hun buikvet verminderde met bijna tien procent.

Voeding rijk aan probiotica:

  • Zeevoeding: algen, zeewier, kelp, spirulina en chlorella
  • Kefir
  • Gefermenteerde melkproducten: zoals yoghurt, kwark en karnemelk
  • Zuurkool
  • Gefermenteerde soja pasta
  • Gefermenteerde kazen: zoals Gouda
  • Zuurdesembrood 
  • ProbioticaZure augurken
  • Tempeh: vleesvervanger op basis van soja

Probiotica werkt ook preventief tegen ongezond buikvet en overgewicht

De belangrijkste gezondheidsvoordelen van probiotica:

  • Ontstekingsremmend
  • Helpt bij angst en depressie en angst
  • Verbetert je immuunsysteem
  • Versterkt je natuurlijke weerstand
  • Zorgt voor een strakke en gezonde huid

Voedingsvezels stimuleren groei goede bacteriën

Probiotica

Voedingsvezels zijn nog belangrijker dan we dachten.

Ze verlengen niet alleen je verzadigingsgevoel waardoor je automatisch minder eet. Vezels verteren nauwelijks of niet.

Ze komen zo in hun oorspronkelijke vorm in je darmen terecht. Daar stimuleren ze de groei van de goede bacteriën.

Voedingsvezels die dienst doen als voedsel voor deze goede bacteriën maken deel uit van de prebiotica.

Deze prebiotische vezels zijn erg belangrijk bij je vetverbrandingsproces en voor afvallen.

Doeltreffende prebiotica vind je in:

  • Artisjok
  • knoflook
  • Ui
  • Prei

Ze leveren niet alleen prebiotica maar ook trage koolhydraten die je verzadigingsgevoel verhogen en dus helpen afvallen.

Gebruik geen supplementen met voedingsvezels

ProbioticaOmdat voedingsvezels zo belangrijk zijn bij het verbranden van (buik)vet en afvallen nemen velen hun toevlucht tot voedingssupplementen met vezels.

Het gebruik van deze supplementen is sterk af te raden omdat ze slechts één of enkele soorten vezels bevatten.

Om makkelijker vet te verbranden en af te vallen zijn zoveel mogelijk soorten vezels noodzakelijk. 

De meeste supplementen bevatten synthetische voedingsvezels die geen enkel voordeel opleveren. 

Gezond en natuurlijk afvallen zonder het gevreesde jojo effect doe je alleen in een gezond eet-en leefpatroon zoals dat van de Fitchef

Dit mag je van verwachten:

Alle recepten zijn rijk aan hoogwaardige eiwitten.

Die zijn belangrijk als je makkelijker wilt afvallen. Eiwitten houden je spiermassa op peil. Dat stimuleert je vetverbranding en voorkomt het typische jojo effect.

Gebalanceerde eiwitrijke recepten (met voedingswaarde)

Alle recepten zijn uitgebalanceerd qua voedingswaarden. Ze zitten boordevol hoogwaardige eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten. En niet te vergeten: veel vezels, vitamines en mineralen.

Alle recepten staan allemaal binnen maximaal 15 minuten op tafel.

Met GRATIS stappenplan en persoonlijk weekmenu

Naast dit alles bevat het boek een praktisch stappenplan voor een persoonlijk weekmenu op maat, inclusief voorbeeld weekmenu’s voor zowel mannen als vrouwen.

Gezond eiwitdieet

Author: Francois AppersHallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten.Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com