Ook op de hoogte blijven van de laatste nieuwe gezondheidstips?

Meld je dan aan voor onze gratis nieuwsbrief en krijg alle nieuwtjes als eerste DIRECT in je mailbox!

[bftpro-form-start 1]

Je Naam: [bftpro-field-static name]
*Je Email: [bftpro-field-static email]

[bftpro-submit-button 1 “Aanmelden”] [bftpro-form-end 1]

Voeding met eiwitten en lage GI om makkelijker af te vallen?

Voeding met eiwitten past in ieder gezond eetpatroon, zeker als je meer ongezond buikvet wilt verbranden en makkelijker gewicht wilt verliezen. Dat is vooral het geval in combinatie met voedsel met een lage glycemische index (GI).

Dat is niet zomaar het zoveelste fabeltje van de vele dieetgoeroe’s, maar werd nu wetenschappelijk bewezen door de resultaten van verschillende onderzoeken.

Wat is eiwitrijk voedsel met een lage glycemische index en hoe ziet zo’n gezond eetpatroon er dan uit?  

Zij die iets aan hun overgewicht willen doen, weten ongetwijfeld hoe belangrijk voeding met eiwitten wel is om meer ongezond buikvet te verbranden en meer spieren te kweken. De meeste diëten zijn gebaseerd op eiwitrijke voeding. Toch is er een hemelsbreed verschil tussen de vele crash diëten en een gezond eetpatroon.

Ongezonde crash diëten bestaan zo goed als uitsluitend uit voeding met eiwitten, en hebben weinig of geen vetten en trage koolhydraten aan boord. Dus ook geen gezonde, onverzadigde vetten. Die zijn nochtans een belangrijke bron van onmisbare energie.

Afvallen doen we echter alleen met een gezond, evenwichtig en gevarieerd eetpatroon. 

Een gezond eetpatroon bestaat niet alleen uit voeding met eiwitten, maar  even goed uit onverzadigde vetten en trage koolhydraten. Dat is niet zo verwonderlijk. Eiwitten zijn immers een belangrijke bouwstoffen. Zo bestaat een volwassene uit maar liefst twaalf kilo eiwitten.

Eiwitten zijn met andere woorden onmisbaar voor onze gezondheid.

We hebben dagelijks eiwitten nodig. In de eerste plaats om ons metabolisme of stofwisseling zo actief mogelijk te houden.

Hoe sneller ons metabolisme werkt, hoe meer vet we verbranden en hoe makkelijker we afslanken.

Makkelijker afvallen doe je door meer opgeslagen lichaamsvet te verbranden.

Soep makenWil je meer vet verbranden en sneller afvallen?  Dan moet je naast gezond eten met de juiste voeding, ook meer opgeslagen lichaamsvet verbranden. En dan is het Vet Verliezen 1.0 Programma zeker iets voor jou.

Het Vet Verliezen 1.0 programma van Mark Van Oosterwijck is geen wondermiddel.

Zonder inspanningen lukt het je met zijn programma ook niet om meer vet te verbranden.

Met de nodige discipline en motivatie is het wel een uitstekende manier om op een verantwoorde en dus gezonde manier meer vet te verbranden.

Geraak je, ondanks gezond eten en voldoende beweging niet van je laatste vet verlost, en ben je voldoende gemotiveerd om meer spieren te kweken en je laatste vet te verliezen?

Weet je zeker dat je dit langer dan twee weken kunt volhouden? Dan is het Vet Verliezen 1.0 programma wellicht iets voor jou!

Een uitgebreide en onafhankelijke review over Het Vet Verliezen 1.0 programma, lees je HIER

Voeding met eiwitten

Voeding met eiwitten bestaat uit aminozuren. Deze zijn via een soort ketting met elkaar verbonden. Er zijn in totaal 22 verschillende soorten aminozuren. Tijdens de spijsvertering worden de snoeren als het ware los geknipt, zodat uiteindelijk losse aminozuren overblijven.

Daarvan ‘rijgt’ het lichaam dan weer eiwitten voor de lichaamscellen, zoals spieren en bloed. Elk eiwit is uniek, er zijn duizenden combinaties van aminozuren mogelijk. Van de 22 aminozuren kan het lichaam er 13 zelf maken.

De andere 9 moeten we via het voedsel binnenkrijgen. Dat zijn de zogenoemde essentiële aminozuren. We vinden ze vooral in dierlijke producten.

Hoogwaardige eiwitten krijgen we binnen via onze dagelijkse voeding. Deze zet ons lichaam om in lichaamseigen eiwitten. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) hebben we dagelijks minstens 0,8 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht nodig. In een gezond eetpatroon halen we dat probleemloos.

Een portie kipfilet is al goed voor gemiddeld 31 gram eiwit. Een beker karnemelk levert op zijn beurt 8 gram.

Voeding met eiwitten is gezond, zeker voor wie iets aan zijn gewicht wilt doen. Tot dioe vaststelling kwamen wetenschappers aan de Universiteit van het Nederlandse Maastricht en van zeven andere Europese universiteiten.

De beste combinatie is voeding met veel eiwitten én een lage glycemische index.

Voeding met lage glycemische index

Voeding met een lage glycemische index bevat vooral trage koolhydraten. Deze worden moeizaam en in sommige gevallen zelfs niet verteert, en vragen van ons lichaam veel energie van ons lichaam.

  • Voeding met een lage glycemische index: peulvruchten (erwten, bonen, groentekiemen, linzen en kikkererwten), pasta, zuivel, bepaalde soorten fruit zoals als appelen en sinaasappelen
  • Voeding met een m atige glycemische index: couscous, muesli, en sommige fruitsoorten zoals mango en ananas
  • Voeding met een hoge glycemische index: aardappelen, wit, bruin en volkoren tarwebrood, bewerkte graanproducten, rijst, snoep, koekjes en gebak

Trage koolhydraten zorgen voor een langer verzadigingsgevoel. Daardoor hebben we minder vlug honger, en eten we automatisch minder. In een gezond eetpatroon met zo weinig mogelijke snelle koolhydraten zoals geraffineerde witte suikers,; is er geen plaats voor wit brood, witte rijst en deegwaren, snoep, koekjes en gebak.

Snelle koolhydraten worden vervangen door:

leefnugezonderbuttonGROENEVVolkorenproducten: zoals volkorenbrood, volkoren deegwaren en zilvervliesrijst

leefnugezonderbuttonGROENEVGroenten: alle soorten groenten met een voorkeur voor groene bladgroenten

leefnugezonderbuttonGROENEVPeulvruchten: zoals erwten, bonen, groentekiemen, linzen en kikkererwten

leefnugezonderbuttonGROENEVMager vlees: mager rund- , varken- , en lamsvlees

leefnugezonderbuttonGROENEVVette vis: wilde zalm, paling, tonijn, makreel, sardienen, kabeljauwfilet, heilbot, dorade, haring en ansjovis

leefnugezonderbuttonGROENEVMagere zuivelproducten: waaronder magere kaas (+20), magere yoghurt en magere kwark

Met deze voeding rijk aan eiwitten en een lage glycemische index val je af zonder honger of calorieën tellen.

Eiwitten verteren moeilijk

Voeding met eiwitten verteren ook veel moeilijker, en vragen veel energie van ons lichaam. Ze verlengen ons verzadigingsgevoel, met het bekende gevolg. Minder eten en dus makkelijker afvallen.

Voeding met eiwitten  en een lage glycemische index, is volgens wetenschappers van de Universiteit van Maastricht niet alleen veel gezonder dan extreme crash diëten, maar ook makkelijker vol te houden.

Voeding  met eiwitten voor meer spieren

Voeding met eiwitten speelt tevens een belangrijke rol in onze spieropbouw. En hoe meer spieren, hoe meer vet we verbranden. Spieren verbruiken immers energie, zelfs in rust. Eiwitten hebben nog een extra voordeel: ze zijn belangrijk voor de spieropbouw.

Meer spieren zorgen voor een strakke en slanke lijn met weinig of geen vet

Voeding met eiwitten is dus uitstekend voor het kweken van meer spieren. Voor extra spieropbouw moet je echter ook voldoende bewegen. We doen alleen aan spieropbouw door meer te bewegen. Urenlang trainen als een topsporter is daarvoor zeker niet nodig. Een half uurtje wandelen, fietsen, joggen of zwemmen op eigen tempo volstaat. Eens je lichaam hieraan aangepast, kunnen we de duur en de intensiteit van onze inspanningen nog altijd opvoeren.

Verantwoord afvallen en meer vet verbranden, doe je in een gezond eet- en leefpatroon

Zo’n gezond eetpatroon   is het Vet Verliezen 1.0 Programma met honderden gezonde voedingstips en originele recepten met puur natuurlijke en vet verbrandende ingrediënten.

Dat Vet Verliezen 1.0 Programma hielp ondertussen al meer dan 10000 Nederlanders en bijna evenveel Belgen definitief van hun vervelend buikje en van hun overgewicht af.

Ben jij de volgende?

vetverliezenbanner