Vermageren tips: eet meer groenten voor snel afslanken

Vermageren tips zijn steeds welkom bij de velen die eindelijk van hun overgewicht af willen.

In een gezond eetpatroon staan groenten en fruit

centraal. Iedereen is ervan overtuigd dat groenten gezond zijn, ook om meer vet te verbranden en snel af te slanken, en toch eten we ze veel te weinig. 

Wie gemakkelijk en gezond wilt afslanken, eet dagelijks minstens 500 gram groenten en twee stukken fruit, maar slechts weinigen halen dit.

Groenten zijn rijk aan alle gezonde voedingsstoffen en vezels, onmisbaar voor het bereiken en behouden van je gezond streefgewicht. 

Hoe kun je voortaan meer groenten eten?

Groenten bevatten weinig of geen calorieën, maar des te meer voedingsvezels.

Die zorgen  er voor dat je lichaam méér energie verbruikt om groenten te verteren, dan dat ze energie opleveren.

In dat geval spreekt men van voeding met negatieve calorieën.  

Daar mag je zoveel van eten als je wilt zonder ook maar één grammetje aan te komen.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Voeding met negatieve calorieën zoals groenten, verbranden extra calorieën!

Net als fruit, zijn groenten een belangrijke bron van enzymen.

Die versnellen je metabolisme of stofwisseling, en daardoor verbrand je nog meer vet en calorieën.

  • Groenten met de meeste negatieve calorieën zijn: groene bladgroenten (zoals andijvie, spinazie, groene kool, bloemkool, broccoli, sperziebonen, selder, radijsjes, wortelen, courgettes, aubergines, asperges, bieten, sla, veldsla, knoflook, uien, rapen, tuinkers, koolrabi, pepers, en spruitjes
  • Fruit met negatieve calorieën: aardbeien, ananas, appelen,(bos)bessen, cranberry’s, frambozen, grapefruit, mandarijntjes, papaja, en pruimen, citroenen, en watermeloenen
  • Andere voeding en drank met weinig of geen calorieën: kip, kalkoen, rijstwafels, koffie en thee

Vermageren tips met groenten rijk aan voedingsvezels

Bij gezonde vermageren tips staan groenten centraal.

Ze bevatten immers niet alleen weinig of geen calorieën, maar zijn tegelijk een belangrijke bron van voedingsvezels. Deze zijn onmisbaar om gezond af te slanken zonder het gevreesde jojo effect.

[thrive_leads id=’36183′]

Voedingsvezels verlengen immers je verzadigingsgevoel.

Daardoor blijft je honger langer uit, vermindert je trek in zoete en ongezonde tussendoortjes en eet je automatisch minder.

Vezels zorgen ook voor:

Minder buikvet

Makkelijker afvallen

Een goede spijsvertering

Een gezonde darmflora

Een vlotte stoelgang

vermageren tipsDit laatste is belangrijk om je lichaam te zuiveren van alle giftige afvalstoffen.

Een zuiver lichaam verbrandt meer vet en doet je makkelijker gewicht verliezen.

Groenten zorgen er ook voor dat je minder hongerhormonen aanmaakt. Met deze vermageren tips voor meer vezels en minder hongerhormonen, zal je stofwisseling nog sneller werken.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Vermageren tips met groenten voor meer gezonde beschermstofjes

Simpel gezegd, is het altijd oorlog in je lichaam.

Schadelijke stoffen proberen zich te vermenigvuldigen en schade aan te brengen, terwijl beschermende stoffen de vijandige deeltjes te lijf gaan.

Naast witte bloedcellen en antioxidanten bevatten groenten een zeer krachtige en beschermende stof waar nog weinig over bekend is, namelijk phytonutriënten.

Deze maken het voor een plant mogelijk om te overleven tegen alle ongezonde bacteriën en virussen in de natuur.

Groenten zitten vol phytonutriënten, die je lichaam van binnenuit reinigen van schadelijke stoffen.

Bij het kiezen van een dieet is het belangrijk dat je ook met groenten zoveel mogelijk varieert.

Vermageren tipsOp een verantwoorde en gezonde manier afslanken, doe je bij voorkeur met een evenwichtig samengesteld eiwit dieet. 

Vermageren tips om meer groenten te eten doen je gezond en goedkoop afvallen.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Vermageren tips met groenten verkleinen je risico op kanker

Groenten verkleinen ook je risico op vele soorten kanker. Oxidatie speelt daarbij een belangrijke rol.  Oxidatie is het gevolg van ingewikkelde stofwisselingsprocessen.

Je voeding en lifestyle hebben invloed op de hoeveelheid oxidatie in je lichaam. 

Teveel oxidatie versnelt je natuurlijk verouderingsproces, verzwakt je immuunsysteem en vergoot dus je risico op kanker.

Antioxidanten zijn belangrijk bij de bestrijding van kanker.

Ze voorkomen oxidatie en houden je lichaam schoon.

Groenten zijn een belangrijke bron van antioxidanten.

En dan vooral donkere bladgroenten zoals: spinazie, andijvie, sla, broccoli, alle groene koolsoorten, Chinese kool, paksoi, tuin- en waterkers .

Meer groenten eten helpt dus niet alleen tegen overgewicht.

Ze vertragen tevens ons natuurlijk verouderingsproces, en verkleinen je risico op kanker.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Vermageren tips met groenten tegen dementie

Ons lichaam heeft gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen en essentiële mineralen nodig om te overleven.

Vermageren tipsSommige vitaminen zoals vitamine A en E maakt ons lichaam zelf aan, slaat ze op en spreekt onze reserves aan als er tekorten worden vastgesteld.

Voor Vitamine B1, B2, B3, B5, B6, B12, C, D en H is dat een ander verhaal. Het lichaam kan ze niet zelf opslaan en moet ze dus uit onze voeding en vooral uit groenten en fruit halen.

Vitamine D maken we vooral aan onder invloed van het zonlicht.

Een tekort aan gezonde voedingsstoffen is vooral oorzaak van:

Concentratiestoornissen

Futloosheid

Vermoeidheid en chronische vermoeidheid

Slecht en dus onvoldoende slaap

Inslaapproblemen

Een verzwakt immuunsysteem

Verminderde weerstand

Groter risico op verkoudheden, griep en infecties van onze luchtwegen en vooral bronchitis

En op langere termijn zelfs ouderdomsziekten zoals Alzheimer

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Vermageren tips met groenten voor zuiver lichaam en afslanken

Vermageren tipsHet menselijk lichaam bestaat uit vele losse systemen die nauw met elkaar samenwerken. Bij een gezond persoon werken alle systemen precies zoals het hoort.

Ze hoeven elkaar niet te compenseren omdat het lichaam werkt zoals het is bedoeld.

Maar bij velen is de balans verstoord of niet optimaal. Dat resulteert in vaker ziek zijn, futloosheid en overgewicht.

Allerlei gifstoffen waarmee we dagelijks in aanraking komen zijn de grootste boosdoeners.

Chemicaliën, plastic voedselverpakkingen en allerlei geur- , kleur- , smaak- en bewaarstoffen  verstoren ons evenwicht en brengen onze gezondheid in gevaar. Het is geen wonder dat ons lichaam uit balans raakt.

Door dagelijks minstens 500 gram groenten te eten wordt je lichaam dagelijks ontgift.

Dat zorgt voor een betere gezondheid en makkelijker afvallen.

Eet jij voldoende groenten?

Groenten zijn niet alleen gezond, je kan ze ook gemakkelijk klaar maken.

Groenten eet je best rauw, gekookt of gestoomd.

Rauwe groenten verdienen de voorkeur. Zo profiteer je maximaal van alle gezonde voedingsstoffen die ze aan boord hebben.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Vermageren doe je alleen in een gezond voedingspatroon met natuurlijke voeding zoals in dat van De Fitchef.

Dit mag je verwachten:

Alle recepten zijn rijk aan hoogwaardige eiwitten.

Die zijn belangrijk als je makkelijker wilt afvallen. Eiwitten houden je spiermassa op peil. Dat stimuleert je vetverbranding en voorkomt het typische jojo effect.

Gebalanceerde eiwitrijke recepten (met voedingswaarde)

Alle recepten zijn uitgebalanceerd qua voedingswaarden. Ze zitten boordevol hoogwaardige eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten. En niet te vergeten: veel vezels, vitamines en mineralen.

Alle recepten staan allemaal binnen maximaal 15 minuten op tafel.

Met GRATIS stappenplan en persoonlijk weekmenu

Naast dit alles bevat het boek een praktisch stappenplan voor een persoonlijk weekmenu op maat, inclusief voorbeeld weekmenu’s voor zowel mannen als vrouwen.

Gezond eiwitdieet

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!
Door |2018-11-08T10:21:29+00:00juli 23rd, 2015|Gezond Afvallen|3 Reacties

Over de auteur:

Francois Appers
Hallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten. Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com

3 Comments

  1. Rita Crombez 15 januari 2017 at 18:43 - Reply

    Hallo Francois,

    Allereerst dank voor je website vol leerrijke tips!
    Ik ben pas gepensioneerd (was leerkracht) en de kilo’s vliegen er aan!
    Ben 1.74 en weeg 94 kg en de alarmbel luidt!
    Wil me niet storten op ik weet niet welke dieten en wil mijn voedingspatroon veranderen!
    Mijn grootste angst is dat ik veel rimpels bij zal krijgen en er ouder zal uitzien!
    Wat met de huid die verslapt?
    Help!
    Vele groetjes, Rita

  2. Tans 25 mei 2017 at 15:11 - Reply

    Beste.
    Ontbijt.2sneden walcorn brood..1kiwi.1yacult.koffie.water.S’midags..alleen Groenten.4/5 soorten..in de wok..met een stuk vlees.. appelsien Savonds.2 sneden walcorn. Brood met kaas.banaan.koffie 1glas water..ben 6kilo afgevallen..op 2 maanden..en bewegen.fietsen.10km per dag..En voel mij heel gezond..grtjes

    • Francois Appers
      Francois Appers 30 mei 2017 at 19:40 - Reply

      Zo moet je jewel goed voelen Eliane. Goed en vooral gezond bezig. Volhouden!

      Gezonde groetjes,

      Francois
      en Team Leefnugezonder

Reageer ook!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.