Spieren opbouwen zonder dierlijke eiwitten te eten?

Spieren opbouwen is nodig als je makkelijker en dus snel wilt afvallen. Dat hebben we te danken aan het feit dat ook onze spieren energie (calorieën) verbruiken. Dat doen ze zelfs in rust en tijdens onze slaap. Daarom dat voldoende slaap zo belangrijk is voor een goede gezondheid en makkelijker afvallen. Meer spieren kweken doen we door voeding te eten met veel hoogwaardige eiwitten. We hebben daarbij de keuze tussen dierlijke of plantaardige eiwitten.

Maar kunnen we spieren opbouwen zonder we dierlijke eiwitten eten?

Onze gezondheid verbeteren en makkelijker afvallen doen we in de eerste plaats door gezond en natuurlijk te eten. Daarbij worden vet, rood en bewerkt vlees steeds meer afgeraden. Bij bewerkt vlees denken we vooral aan vlees als broodbeleg zoals worst, salami, paté en fast food. Al deze dierlijke voedingsproducten zijn een belangrijke oorzaak van overgewicht en daaraan verbonden aandoeningen zoals:

  • Teveel ongezond buikvet
  • Aderverkalking en hart- en vaatziekten
  • Verstoorde hormonen
  • Een onevenwichtig cholesterolgehalte met te hoge concentraties slechte LDL- cholesterol
  • Teveel vet of triglyceride in ons bloed
  • Hoge bloeddruk
  • Diabetes
JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

We ruilen dan ook steeds meer ongezonde dierlijke voeding in voor natuurlijke en vooral plantaardige voeding. Maar kunnen we ook spieren opbouwen als we alleen maar plantaardige voeding eten?

Spieren opbouwen met de juiste voeding

Spieren opbouwenAls je sneller wilt afvallen en je spieren opbouwen is het belangrijk de juiste voeding te kiezen. En dat is voeding met veel eiwitten. Die bevorderen niet alleen je spieropbouw maar ook je spierherstel na geleverde inspanningen. Het is dus belangrijk om voldoende eiwitten te eten. Volgens het Voedingscentrum hebben gezonde mensen met een normale levensstijl gemiddeld o,8 gram per kilo lichaamsgewicht nodig. Intensieve sporters hebben meer eiwitten nodig, namelijk tot twee gram per kilo lichaamsgewicht.

Spieren opbouwen met dierlijke eiwitten

We eten vooral eiwitten afkomstig van dierlijke voedingsproducten. Die vinden we vooral in vette vissoorten zoals wilde zalm, paling, tonijn, schol en schelvis, heilbot tarbot, dorade, makreel, sardienen, sprot, haring en ansjovis. Dierlijke eiwitten zijn uiteraard ook afkomstig uit vlees en zuivelproducten zoals kaas, melk, yoghurt, kwark, karnemelk en eieren. Dankzij onze groeiende belangstelling voor alles wat gezond is eten we echter steeds minder vlees. Maar halen we dan wel genoeg eiwitten uit plantaardige voeding om meer spieren te kweken?

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Spieren opbouwen met plantaardige eiwitten is gezonder

Spieren opbouwenPlantaardige eiwitten zijn volwaardige eiwitten maar worden door ons lichaam niet zo makkelijk opgenomen dan dierlijke eiwitten. Om dezelfde hoeveelheid spieren te kweken zijn er dus meer plantaardige eiwitten nodig dan eiwitten van dierlijke oorsprong. Grootschalige onderzoeken wijzen echter uit dat plantaardige eiwitten gezonder zijn dan dierlijke. De voordelen van plantaardige eiwitten:

  • Zijn arm aan vetten en rijk aan voedingsvezels
  • Verbranden meer opgeslagen lichaamsvet en doen ons makkelijker afvallen
  • Brengen ons cholesterolgehalte in evenwicht
  • Verlagen een hoge bloeddruk
  • Voorkomen aderverkalking en hart- en vaatziekten
  • Vermindert het risico op diabetes type 2

Belangrijke bronnen van plantaardige voeding zijn vooral:

  • Groenten en vooral groene bladgroenten: zoals spinazie, andijvie, sla, alle groene koolsoorten, broccoli, bloemkool, tuin- en waterkers
  • Peulvruchten: zoals erwten, bonen, groentekiemen, maïs, kapucijner, linzen en kikkererwten
  • Onbewerkte noten: amandelen, walnoten, hazelnoten cashewnoten, pistachenoten en paranoten
  • Natuurlijke zaden: haver, zemelen, quinoa, sesamzaad, lijnzaad en chiazaad
  • Ongezouten, niet geroosterde en ongebrande pitten: pijnboompitten, zonnebloempitten en pompoenpitten
  • Soja en sojaproducten
  • Algen, zeewier, spiruline en chlorella
  • Volkoren deegwaren, zilvervliesrijst, bruine rijst, bulgar en couscous
JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Plantaardige voeding is rijk aan gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen en voedingsvezels en bevat minder calorieën dan dierlijke voedingsproducten.  Plantaardige voeding met veel eiwitten maakt ons sterker, doet ons meer opgeslagen vet verbranden en makkelijker afvallen.

Spieren opbouwen door voldoende te rusten

Om voldoende spieren te kweken is op tijd en stond ontspannen en rusten even belangrijk dan te sporten. Onze spieren hebben namelijk tijd nodig om te herstellen van de geleverde inspanningen en om sterker te worden.

Krachttraining

Spieren opbouwenSpieren opbouwen doe je met een combinatie van gezond natuurlijk eten en  krachttraining. Samengestelde oefeningen die meerdere spiergroepen tegelijk aan het werk zetten zijn best om meer spieren te kweken, meer vet te verbranden en makkelijker af te vallen. Je bekomt het beste effect door krachttraining en cardio met elkaar af te wisselen.

Spieren opbouwen en snel afvallen in een gezond voedingspatroon

Spieren opbouwen, meer vet verbranden en makkelijker afvallen doe je nog altijd in een gezond en natuurlijk voedingspatroon met voldoende lichaamsbeweging. Gezond en natuurlijk eten neemt niet voor niets 70 procent van ons totaal gewichtsverlies voor zijn rekening. De resterende 30 procent moet dan van meer bewegen komen. Om makkelijker af te vallen gaan gezond eten en voldoende bewegen altijd samen. Het is dus vooral belangrijk om op je voeding te letten. Een gezond voedingspatroon bestaat nog altijd uit veel eiwitten, voldoende gezonde vetten en de juiste (trage) koolhydraten.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Dagelijks voldoende water drinken

Het gezond effect van zo’n gezond eetpatroon wordt nog aanzienlijk versterkt door voldoende water te drinken, minstens 2,5 liter per dag.

Je gezondheid verbeteren en makkelijker afvallen doe je alleen in een natuurlijk voedingspatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm(Gratis Webinar).

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!

Snel afvallen zonder dieet

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!
Door |2019-07-09T17:02:48+02:00juli 12th, 2019|Gezond Afvallen|0 Reacties

Over de auteur:

Francois Appers
Hallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten. Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com

Reageer ook!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.