Snel afvallen zonder een tekort aan gezonde voedingsstoffen

Snel afvallen zonder een tekort aan gezonde voedingsstoffen is voor velen een probleem. Dat doet men vaak met een extreem dieet dat men nooit lang kan volhouden. Toch zorgt dit al vlug voor een tekort aan gezonde voedingsstoffen. En dat veroorzaakt heel wat gezondheidsproblemen.

Je overgewicht verliezen en toch over alle gezonde voedingsstoffen blijven beschikken is een belangrijke opdracht tijdens je afslankkuur. En toch slagen er slechts weinigen in.

Hoe kun je snel afvallen en toch altijd over voldoende gezonde voedingsstoffen blijven beschikken?

Afvallen doe je op vele manieren. Gezond afvallen met het behoud van alle gezonde voedingsmiddelen doe je echter alleen met een gezond, evenwichtig en gevarieerd voedingspatroon. Met natuurlijke voeding en vooral verse groenten en fruit, onbewerkte noten, zaden en pitten, vette vis en met mager wit vlees.

Als we besloten om iets aan ons overgewicht te doen, willen we er liefst zo snel mogelijk van af. Door veel te weinig te eten bijvoorbeeld. Veel te weinig eten is nochtans geen goed idee. Ons lichaam reageert dan door meer vet op te slaan om in geval van nood als energie aan te spreken.  Te weinig eten resulteert al vlug in een tekort aan gezonde voedingsstoffen en honger lijden. Afvallen moet aangenaam blijven door te blijven genieten van wat je eet.

Snel afvallenSnel afvallen met behoud van alle gezonde voedingsstoffen doe je in deze vier stappen:

Vergroot je verzadigingsgevoel

Verminder je eetlust

Geen calorieën tellen of honger lijden

Je metabolisme versnellen om meer opgeslagen vet te verbranden

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Snel afvallen zonder suikers en zetmeel

Snel afvallen lukt je alleen als je je dagelijks voedingspatroon grondig aanpast. Daar horen in de eerste plaats geen suikers of zetmeel in thuis. Dat zijn de zogenaamde snelle koolhydraten. Die verteren snel, vragen geen energie en zijn zo uit ons lichaam verdwenen. Ze zorgen ook voor een onstabiele bloedsuikerspiegel waardoor we meer insuline aanmaken. Het gaat hier om een hormoon dat zowel onze vetopslag als vetverbranding regelt. Hoe meer insuline in ons bloed terecht komt, hoe minder vet we verbranden. Door gezond en natuurlijk te eten kun je de eerste week makkelijk vijf kilo afvallen. Je verliest dan niet alleen opgeslagen vet maar ook water.

Snel afvallen met de juiste koolhydraten

Snel afvallenDat betekent niet dat je helemaal geen koolhydraten mag eten, integendeel. Snel afvallen met behoud van alle gezonde voedingsstoffen doe je door de juiste, trage koolhydraten te eten. Die verteren nauwelijks of niet, vragen veel energie (calorieën), verlangen ons verzadigd gevoel en doen ons zo minder eten. Deze trage koolhydraten zijn vooral aanwezig in:

Volkoren granen zoals haver, zemelen en boekweit

Volkoren producten zoals alle soorten volkoren brood, volkoren deegwaren en zilvervliesrijst

In verse groenten en vooral in groene bladgroenten

In onbewerkte noten, zaden en pitten

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Snel afvallen met veel eiwitten 

De vele crash diëten doen ons niet afvallen omdat ze haast alleen eiwitten bevatten. Naast veel eiwitten hebben we ook voldoende gezonde vetten en (trage) koolhydraten nodig om gezond af te vallen zonder jojo effect.

Eiwitten zorgen ook voor het behoud van onze spiermassa en spieren zijn  belangrijk om snel af te vallen. Ze verbranden immers ook energie (calorieën), zelfs in rust. Afvallen terwijl we slapen is dus perfect mogelijk.

Eiwitten versnellen ook ons metabolisme of stofwisseling waardoor we meer vet verbranden. Een goede stofwisseling is goed voor het verbranden van gemiddeld 100 calorieën per dag.

Belangrijke eiwitbronnen:

Snel afvallenVerse groenten met de minste koolhydraten zijn: broccoli, bloemkool, spinazie, tomaten, boerenkool, spruiten, groene kolen, snijbiet, sla en komkommer

Mager wit vlees: zoals kip en kalkoen

Vette vis: denk in de eerste plaats aan wilde zalm, paling, tonijn, schol en schelvis, forel, heilbot, tarbot, dorade, kabeljauw, sardienen, makreel, sport, haring en ansjovis

Schaal- en schelpdieren: mosselen, oesters, garnalen en krab 

Eieren

Zuivelproducten: magere kaas (+20), natuuryoghurt en kwark zonder toevoegingen

Oliën: olijfolie, kokosolie,  avocado olie en boter

Snel afvallen doe je door je drie grote maaltijden te vervangen door meerdere (zes tot acht) beperkte eetmomenten per dag. Koolhydraatarme groenten eet je onbeperkt en minstens 500 gram per dag. Een gezond eetpatroon bestaande uit wit vlees, vette vis en voldoende groenten zorgt voor alle gezonde voedingsstoffen nodig om goed te blijven functioneren. Snel afvallen doe je ook door je drie grote maaltijden te vervangen door meerdere (zes tot acht) beperkte eetmomenten per dag. Zo blijf je  constant vet verbranden.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Snel afvallen door combinatie van kracht- en cardiotraining  

Snel afvallenGezond en natuurlijk eten staat voor 70 procent van je totale gewichtsverlies. De komende dertig procent moet van meer beweging komen.  Diegenen die tot hiertoe weinig of niet sporten hebben genoeg aan een half uurtje wandelen, joggen, fietsen of zwemmen per dag. Voor het beste resultaat ga je minstens twee keer per week naar de fitness of de sportschool om te oefenen met gewichten. Dat doet je maximaal vet verbranden en snel en veel afvallen.
Zo val je nog sneller af:

Ontbijt met veel eiwitten

Eet meer voeding met oplosbare vezels

Kies voor natuurlijke, onbewerkte voeding

Kook zelf

Drink voldoende water: gemiddeld 2,5 liter poer dag en telkens een groot glas voor iedere maaltijd. Zo ben je snel voldaan en eet je minder

Koffie en thee zonder melk en suiker zijn goede alternatieven

Drink geen frisdranken, energiedranken en vruchtensappen

Eet traag en kauw goed, zo geniet je maximaal van wat je eet

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Neem voldoende ontspanning en slaap: de hoeveelheid slaap verschilt van persoon tot persoon. Acht uur slapen per nacht is ideaal

Snel afvallenEet geen gefrituurde gerechten, bewerkte voeding en rood vlees, kant en klare gerechten en diepvriesmaaltijden

Als je dit stappenplan volgt kun je in een week tot 5 kilo overgewicht verliezen.

Dit koolhydraatarm voedingspatroon zorgt ook voor:

Een kleiner risico op aderverkalking, hart- en vaatziekten en diabetes

Een gezonde bloeddruk

Een stabiele bloedsuikerspiegel

Minder vet in je bloed (triglyceriden)

Een meer evenwichtig cholesterolgehalte

Snel afvallen en je gezondheid verbeteren doe je in een gezond eetpatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm(Gratis Webinar).

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!  

Gezond vetpercentage

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!
Door |2018-10-17T15:59:34+00:00oktober 17th, 2018|Gezond Afvallen|0 Reacties

Over de auteur:

Francois Appers
Hallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten. Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com

Reageer ook!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.