Sirtfood dieet deed zangeres Adèle 45 kilo afvallen

Spread the love

Sirtfood dieet is niet zomaar een dieet. Dankzij dit dieet slaagde zangeres Adèle erin om haar overgewicht kwijt te spelen. En niet zomaar wat overgewicht. Deze populaire wereldster verloor zomaar eventjes 45 kilo in korte tijd. Sirtfood dieet. Dat heeft Adèle te danken aan een combinatie van het sirtfood dieet en een personal trainer. Samen met haar trainer, trok ze wekelijks driemaal naar de sportschool waar ze telkens één uur lang cardio- en krachttraining afwisselde. Dat is voor iedereen goed nieuws om hun aanslepend gewichtsprobleem definitief wilt oplossen. Want wat Adèle kan, kun jij toch ook?

Hoe ziet dit sirtfood dieet er uit en wat betekent het voor je gezondheid?

Het sirtfood dieet werd bedacht door farmaceut en voedingsdeskundige Aidan Goggins en zijn collega Glen Matten. Volgens dit tweetal val je met hun dieet gemiddeld tot drie kilo per week af. Mooie vooruitzichten toch? Sirt komt van sirtuïnes, een groep eiwitten die je metabolisme extra activeren. Daardoor verbrand je meer opgeslagen vet en zul je je spierweefsel behouden. Het sirtfood dieet is eigenlijk geen dieet, maar een manier van eten. Sirtfoods zijn in de eerste plaats cacao, groene thee, walnoten, koffie, kurkuma en rode uien.

De werking van het sirtfood dieet

Het dieet bestaat uit twee fasen. Zoals dat vaak het geval is, is de eerste week van je dieet het moeilijkst. Je eet dan twee caloriearme maaltijden per dag en drink je drie sirtfood-rijke groene sappen. Met dit dagmenu mag je maximaal 1000 kcal per dag binnenkrijgen. Tussen de derde en de zevende dag van je dieet drink je tweemaal per dag een groene sirtfood-sap gecombineerd met twee hoofdmaaltijden. Dat kan zowel klassiek of  veganistisch zijn. Je eet ook maximaal 20 gram pure chocolade met minstens 85 procent rauwe cacao. Vanaf 19 uur is het gedaan met eten.

Eten tot je verzadigd bent
In het sirtfood dieet eet je tot je voldaan bent, wat volgens voedingsdeskundigen overeen komt met een lichte vorm van vasten. Luister daarbij altijd naar de signalen die je lichaam uitstuurt. Sta daarbij niet dagelijks op je weegschaal, eenmaal per week is ruimschoots voldoende.

De onderhoudsfase

Na de eerste week volgt fase twee of de onderhoudsfase. Deze tweede fase duurt twee weken. Je eet dat driemaal per dag, drinkt een gezond en zelf gemaakt sapje en eet een sirtfood-tussendoortje als je honger krijgt. Na deze onderhoudsfase voeg je zoveel mogelijk gezonde sirtfoods toe en mag je dit dieet herhalen.

Tot drie kilo per week afvallen zonder honger 

Het sirtfood dieet maakt afvallen zonder honger lijden of voortdurende calorieën te tellen mogelijk. Wanneer je je strikt aan de regels houdt val je wekelijks tot drie kilo af. Zonder honger, calorieën tellen en met het behoud van je spiermassa. Dit laatste is ook belangrijk. Spieren helpen je namelijk ook meer vet verbranden en afvallen. Ze verbruiken ook energie (calorieën). Dat gebeurt niet alleen wanneer je in beweging bent maar ook in rust en zelfs tijdens je slaap. Dat is het grote verschil met nutteloze en zelfs ongezonde crash diëten. Die bouwen je spiermassa af. Dat is dan ook een van de redenen waarom je met zo een streng dieet niet afvalt.

Lees ook: De basis van een gezonde voeding om snel af te vallen

Dit eet je in het sirtfood dieet

Iedereen kan volgens de geestelijke vaders dit dieet volgen. Dit gezond eet- en leefpatroon in plaats van een echt dieet bestaat hoofdzakelijk uit natuurlijke voeding van plantaardige oorsprong. Je eet zogenaamde sirtfoods zoals:

  • Verse groenten en groene bladgroenten: zeker boerenkool, rucola, roodlof, selderij (mét blad)
  • Fruit: vooral aardbeien
  • Volkorengranen: boekweit
  • Pure chocolade: met minstens 85 procent cacaopoeder
  • Groene thee: kambucha
  • Koffie: zonder melk en suiker
  • Kappertjes
  • Kruiden en specerijen: Kurkuma (geelwortel), peterselie
  • Medjoul dadels
  • Soja
  • Onbewerkte noten: vooral walnoten. Die zijn ongezouten, niet geroosterd en ongebrand
  • Rode wijn

Je kunt afvallen met dit sirtfood dieet extra stimuleren met een natuurlijk voedingssupplement op basis van chroom

Sirtfoods vormen de basis van dit gezond eetpatroon

Deze sirtfoods vormen de basis van dit gezond eetpatroon. Positief aan sirtfood is ongetwijfeld dat voedingsproducten die niet op deze lijst voorkomen toch ook sirtuïne activerende voedingsstoffen (maar minder dan die op deze op deze lijst staan) bevatten. Dat zijn in de eerste plaats:

  • Verse groenten en zeker groene bladgroenten: andijvie, artisjokken, asperge, broccoli, paksoi, sjalotten, sperziebonen, waterkers, witlof, witte uien
  • Fruit: appels, bramen, cranberry, frambozen, gojibessen, kumquats, rode druiven, zwarte bessen, zwarte pruimen
  • Noten en zaden: chiazaad, pecannoten, pinda’s, pistachenoten, tamme kastanjes, zonnebloempitten
  • Granen en pseudogranen: Popcorn, quinoa, volkorenmeel
  • Bonen: Tuinbonen, witte bonen en cannellinibonen
  • Kruiden en specerijen: Bieslook, dille, chilipepers, gedroogde oregano, gedroogde salie, gember, pepermunt (vers en gedroogd), tijm
  • Dranken: witte en zware thee, rode wijn

Het is een goed idee om deze gezonde voedingsproducten regelmatig af te wisselen met de twintig sirtfoods. Daardoor geniet je maximaal van alle gezonde voordelen die deze natuurvoeding je bieden.

De voordelen van het sirtfood dieet

Met het sirtfood dieet dat Adèle 45 kilogram deed vermageren:

  • Verlies je mee vet
  • Behoud je je spiermassa
  • Verbrand je meer opgeslagen vet
  • Verlies je makkelijker je overgewicht
  • Zorgt voor extra energie
  • Doet je er gezond uitzien
  • Je leert gezond eten en voel je goed in je vel
  • Verkleint je risico op chronische aandoeningen
  • Je leeft langer en gezonder 

Je kunt afvallen met het sirtfood dieet extra activeren met een natuurlijk voedingssupplement op basis van zink.

Het sirtfood dieet is ongeschikt voor

  • Kinderen
  • Vrouwen die zwanger willen worden
  • Vrouwen die borstvoeding geven
  • Bij een BMI lager dan 18,5
  • Mensen met ernstige gezondheidsproblemen
  • Bij langdurig medicijngebruik

Voldoende bewegen

Positief aan dit ‘dieet’ is dat gezond eten wordt gecombineerd met voldoende bewegen. Alleen zo val je af. Matig intensief bewegen vergroot de kans om af te vallen. Bouw het rustig op, zeker als je niet gewoon bent om veel te bewegen. Start met een half uurtje wandelen, fietsen of joggen per dag. Luister naar je lichaam. Ben je aan dit nieuwe ritme aangepast? Dan kun je je trainingsinspanningen nog altijd opvoeren.

Recept sirtfood sap

Ingrediënten: 100 gram boerenkool, 50 gram rucola, 10 gram (platte) peterselie, 5 gram lavasblaadjes (maggikruid), 200 gram selderij met blad, een halve groene appel, twee centimeter gember, het sap van een halve citroen, een halve theelepel matcha

Bereiding

  • Doe alle ingrediënten in je sapcentrifuge.
  • Roer de matcha er later door.
  • Deze ingrediënten leveren je ongeveer 100 milliliter sirtfood sap op

Een gezond Sirtfood ontbijt

Maak een fruitsalade met 50 gram frambozen, 10 blauwe druiven, 100 gram pruimen, 80 gram appel, 60 gram aardbeien, het sap van een kwart citroen, 100 gram Griekse yoghurt en 2,5 geplette walnoten.

Nog een gezond ontbijt dat in dit dieet past: Gezonde ontbijten voor betere gezondheid en makkelijker afvallen

Andere recepten die passen in dit sirtfood dieet

In dit dieet geniet je veel vrijheid. Combineer bij je recepten zoveel mogelijk ingrediënten uit de lijst van 20 sirtfoods en vul aan met voedingsproducten die ook veel sirtuïne activerende voedingsstoffen bevatten.

Conclusie

Het sirtfood dieet is een van de meest gezonde diëten die je kunt volgen. Het is trouwens veel meer een gezond eet- en leefpatroon dan een dieet in de echte zin van het woord. De auteurs van dit dieet leggen ook de nadruk op voldoende bewegen. En een ander en niet te onderschatten voordeel is ongetwijfeld dat je veel vrijheid geniet. Zondigen is zo goed als onmogelijk. Naast de 20 sirtfoods mag je ook voeding die ook nog heel wat sirtuïne activerende voedingsstoffen bevatten, aan je dieet toevoegen. En om zeker niet te vergeten: met dit dieet verlies je gemiddeld tot drie kilo aan overgewicht… per week!

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.