Platte buik krijgen zonder sporten, hoe doe je dat?

Platte buik krijgen zonder sporten, hoe doe je dat?

Platte buik krijgen is ongetwijfeld één van de belangrijkste redenen om te starten met afslanken. Dat geldt niet alleen voor vrouwen. Ook mannen willen een platte buik met veel spieren en geen vet. Voor een platte buik moet je in de eerste plaats meer buikvet verbranden. Dat doe je door een combinatie van gezonde voeding, gezond eten en aangepaste buikoefeningen. Wat eet je best om meer buikvet te verbranden om zo een platte buik te krijgen? 

Hoe krijg je een platte buik zonder te sporten?

Een platte buik krijgen doe je niet zonder inspanningen. Een dikke buik is het gevolg van teveel buikvet. Buikvet staat niet alleen een platte buik in de weg, het is daar ook erg ongezond. Het maakt niet alleen extra hormonen, maar ook tal van chemische, en meestal giftige stoffen aan.

Deze toxische stoffen verspreiden zich tussen al onze organen, spieren en lichaamsweefsels.

Buikvet is niet alleen oorzaak van overgewicht; maar ook van aderverkalking, levensbedreigende hart- en vaatziekten, hoge bloeddruk, een verstoord cholesterolgehalte en diabetes.

Buikvet verhoogt je risico op vroegtijdig overlijden.

Om de gevolgen van overgewicht in kaart te brengen, nemen meer en meer diëtisten je buikomtrek als basis in plaats van je Body Mass Index of BMI. Bij mannen spreekt men van overgewicht bij een buikomtrek vanaf 94 centimeter. Bij vrouwen ligt deze limiet op 80 centimeter.

Plattte buik krijgen door meer buikvet te verbranden

Een platte buik krijgen is eigenlijk simpel. Een platte buik krijgen doe je door meer buikvet te verbranden. Buikvet ontstaat bij een teveel energie. Als je meer calorieën inneemt dan je lichaam dagelijks gebruikt. Die overschot aan energie wordt opgeslagen als lichaamsvet.

Je krijgt alleen dan een platte buik, als je meer vet verbrandt.

Dat kan door gezond, gevarieerd en evenwichtig te eten en voldoende te bewegen. Weinig eten en veel sporten heeft echter vervelende nevenwerkingen. Zo loop je constant met een hongergevoel rond. Door weinig te eten doen onze hersenen ons meer energie opslaan. Die energie wordt opgeslagen als lichaamsvet.

Buikvet verbrand je niet door minder te eten, maar door de juiste voeding te kiezen.

Dus voeding dat snel vet verbrandt.

Een platte buik krijgen zonder honger lijden of calorieën tellen

Een platte buik krijgen doe je zeker niet door honger te lijden en voortdurend calorieën te tellen.

De ene soort calorieën is immers de andere niet. Alleen door gezonde voeding met de juiste calorieën te eten, zal je meer buikvet verbranden en een platte buik krijgen. Je moet wel opletten tussen calorieën uit vet, calorieën afkomstig uit koolhydraten en calorieën uit eiwitten.

  • Vet calorieën vind je vooral in: koudwatervissen, avocado, olijfolie, kokosnootolie, lijnzaadolie en in cashewnoten
  • Koolhydraat calorieën zijn aanwezig in: aardappelen, pasta, deegwaren, rijst, noedels en in brood
  • Eiwitcalorieën bevinden zich vooral in: vles, vis, noten, zaden en in pitten

Overtollig vet verbranden doe je door voeding te eten met hoogwaardige eiwitten, gezonde vetten, en trage koolhydraten. Dus zonder snelle koolhydraten.

  • Een platte buik krijgen die je ij voorkeur met deze voeding: veel groenten, fruit en vruchten, noten, zaden en pitten, maar ook mager vlees, vis en wild.

Kortom, de voeding die onze voorouders, de holbewoners reeds zo’n honderdduizend jaar geleden aten.

Dat sluit perfect aan bij het Vet Verliezen programma van voedingscoach Mark Van Oostenrijck

Geraffineerde witte suiker, granen, verzadigde vette en transvetten maken buikvet verbranden en een platte buik onmogelijk

Een platte buik krijgen zonder bewerkte voeding

Jij wilt toch ook een platte buik krijgen, met veel spieren en zo weinig mogelijk vet?

Eet dan zo weinig mogelijk bewerkte voeding, gefrituurde voeding, kant en klare gerechten en diepvriesmaaltijden. Deze zijn rijk aan snelle koolhydraten en verborgen suikers, verzadigde vetten en transvetten, en weinig of geen gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen en voedingsvezels. Ze brengen niets bij aan onze gezondheid en zorgen alleen maar voor meer buikvet. Toch heb je nog meer dan voldoende keuze aan gezonde voeding over.

Voor een platte buik eet je uitsluitend voeding uit onderstaande groepen:

  • Groenten: alle soorten groenten zoveel als je wilt, en zeker groene bladgroenten zoals spinazie, andijvie, broccoli, groene koolsoorten en sla
  • Fruit: eet nooit méér dan twee stukken fruit per dag
  • Vis: vooral vette vis zoals wilde zalm, paling makreel, forel, sardienen, haring en ansjovis
  • Eieren: kies voor eieren rijk aan onverzadigde vetten en omega 3 vetzuren. Dagelijks twee eieren eten (bij je ontbijt) is houden je cholesterolgehalte in in evenwicht. Eieren geven je een langer verzadigd gevoel, en minder vlug honger. Daardoor eet je minder en val je meer af
  • Vlees: geef de voorkeur aan mager vlees, afkomstig van uitsluitend met gras gevoederde dieren
  • Noten, zaden pitten en groentekiemen
  • Gezonde natuurlijke oliën met onverzadigde vetten: extra vierge olijfolie, kokosnootolie, lijnzaadolie, notenolie
  • Trage koolhydraten: quinoa, zoete aardappelen, en havermout
  • Hoogwaardige eiwitten: eiwitten van dierlijke oorsprong vind je vooral in vlees, vis, in schaal- en schelpdieren, in zeevruchten en in zuivelproducten. Voeding met eiwitten van plantaardige oorsprong vind je vooral in granen en in graanproducten, en in peulvruchten (bonen, erwten, groentekiemen, linzen en kikkererwten)
  • Drinken: drink drie liter water per dag, dat geeft je een langer verzadigd gevoel. Kruidenthee, groene thee en een tweetal zelf gemaakte groene smoothies per dag zijn ook toegestaan

Jij wilt toch ook een platte buik krijgen met minder vet, en meer spieren?

De gemakkelijkste en beste oplossing voor een platte buik is ongetwijfeld het Vet Verliezen 1.0 programma van voedingscoach en sportfanaat Mark Van Oostenrijck.

Daarin ontvang je naast vele nuttige tips ook al vele gezonde recepten met uitsluitend natuurlijke ingrediënten. Dat is zowel het geval voor een gezond ontbijt, als voor je middagmaal of je lunch, als voor je diner of avondmaal en zelfs je lekkere en gezonde tussendoortjes.

vetverliezenbanner

Door |2018-11-08T14:24:03+00:00mei 13th, 2015|Dieet, Gezond Afvallen, SNAPAP|0 Reacties

Over de auteur:

Francois Appers
Hallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten. Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com