Onbewerkte mais maakt deel uit van het beste dieet ter wereld

Onbewerkte mais is een natuurproduct, en natuurvoeding hoort thuis in het beste dieet ter wereld. Maar gaat dat wel op voor mais? Is dat niet het favoriete voedsel van de doorsnee Mexicaan?

Tortilla ‘s, taco’s, borrito’s en nacho’s… Mexicanen zijn er gek als er maar mais in verwerkt zit.  

De gezondheid van mais hangt van verschillende factoren af. Niet in het minst van de soort mais die je kiest, en van de manier waarop je de recepten met mais klaar maakt.

Onbewerkte mais gecombineerd met allerlei groenten en kruiden is een uitstekende keuze, ook als je iets aan je overgewicht wilt doen.

Kortom, welke in vloed heeft onbewerkte mais op onze gezondheid en lichaamsgewicht?

Mais en dus zeker onbewerkte mais kun je niet alleen gebruiken als groente, maar even goed als gezond tussendoortje. Mais heeft van oorsprong een zoete smaak, maar bevat weinig of geen suikers.

Dat is uiteraard vooral het geval met onbewerkte mais.

Mais in blik kun je beter laten voor wat het is. Daar worden immers hoge concentraties suikers en vetten aan toegevoegd.

JA! ik wil ook kennismaken met een gezond mengsel van groene groenten, noten, zaden en pitten voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Onbewerkte mais is vooral rijk aan mineralen en voedingsvezels, en minder aan vitaminen.

Voedingsvezels zijn onmisbaar, niet alleen voor je gezondheid en zeker als je wilt afvallen.

Ze verlengen je verzadigingsgevoel waardoor je automatisch minder eet. Met het bekende gevolg…

In mais vind je vooral:

Vitaminen: in onbewerkte mais vind je in  beperkte mate vitamine A, B1, B2, B6 en B11, vitamine C

Mineralen: waaronder vooral natrium, kalium, calcium,fosfor, mangaan, ijzer, magnesium, koper en zink

Voedingsvezels

Onbewerkte mais bevat niet alleen weinig of geen suiker, maar ook geen vet. Het bevat gemiddeld zo’n zeventig calorieën.

Bewerkte mais in blik bevat het dubbele aantal calorieën.

Het bereiden van verse en onbewerkte maïs bepaald in belangrijke mate zijn caloriegehalte.

Onbewerkte mais wordt als groente gekookt. Je kan het even goed op die manier aan allerlei gerechten toevoegen en gebruiken als gezond tussendoortje.

Onbewerkte mais is vooral gezond in combinatie met andere groenten of in gezonde, rauwe groente slaatjes.

JA! ik wil ook kennismaken met een gezond mengsel van groene groenten, noten, zaden en pitten voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Er bestaan meerdere soorten mais. Naast onbewerkte mais (kolven), onderscheiden we daarbij vooral snijmais, suikermais, energiemais, siermais en mais gewonnen via gen manipulatie.

Alleen onbewerkte mais zonder ook maar enige toevoeging, past in het gezondste dieet ter wereld

Mais heeft zijn slechte reputatie op het vlak van onze gezondheid en ons lichaamsgewicht uitsluitend te danken aan zijn aanwezigheid in bewerkte voeding.

Eet mais met mate, maar dat moet je evengoed doen met de meeste gezonde voeding.

Mais verlengt je verzadigingsgevoel dankzij natuurlijk zetmeel

Als gevolg van zijn hoge concentratie aan natuurlijk zetmeel, zorgt onbewerkte mais voor een langer verzadigingsgevoel, en ook dat helpt je makkelijker gewicht verliezen.

Natuurlijk zetmeel is immers uitzonderlijk rijk aan voedingsvezels. Deze stimuleren niet alleen je vetverbranding.

Vezels zorgen tegelijk voor een goede spijsvertering, een gezonde darmflora en een vlotte stoelgang.

Nog voeding rijk aan natuurlijk zetmeel: allerlei knolgewassen zoals aardappelen, peulvruchten (erwten, bonen, groentekiemen, linzen en kikkererwten), granen (mais, tarwe en rijst), graanproducten (volkorenbrood brood en deegwaren, en zilvervliesrijst)

Zetmeel wordt ook aan heel wat voedingsmiddelen zoals in kant- en- klare sauzen, soepen en verdikkingsmiddelen toegevoegd. Dit toegevoegd zetmeel maakt je dik, en is te herkennen aan de E- nummers van 1404 tot en met 1452 op de etiketten. 

JA! ik wil ook kennismaken met een gezond mengsel van groene groenten, noten, zaden en pitten voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Ons lichaam zet zetmeel om in glucose, dat voor de onmisbare energie zorgt. Natuurlijk zetmeel wordt moeilijk of niet afgebroken, waardoor glucose uit natuurlijk zetmeel nauwelijks in ons bloed terecht komt.

Natuurlijk zetmeel brengt je cholesterolwaarde in evenwicht Een ander en zeker niet te onderschatten voordeel van natuurlijk zetmeel zoals in mais is dat het je slechte LDL- cholesterol verlaagt.

Onbewerkte mais verkleint zo je risico op levensbedreigende hart- en vaatziekten, aderverkalking, diabetes en hoge bloeddruk.

De consumptie van onbewerkte mais:

Houd je constante bloedsuikerspiegel constant

Zorgt voor een lager insulineniveau

Doet je meer opgeslagen lichaamsvet en ongezond buikvet verbranden

Zorgt voor sterke botten

Verkleint je risico op osteoporose

Helpt tegen hoge bloeddruk

Activeert je metabolisme of stofwisseling 

Stimuleert je vetverbranding

Conclusie: Onbewerkte mais helpt je makkelijker afvallen

Verwacht van het gebruik van mais geen wonderen. Door alleen het eten van mais aan je dagelijks eetpatroon toe te voegen, val je zeker niet af.

Dat doe je wel door onbewerkte mais in te passen in een gezond eet- en leefpatroon met gezond eten en voldoende lichaamsbeweging. Ook onbewerkte mais eet je met mate. Bij voorkeur in combinatie met andere groenten, en zeker als gezond tussendoortje.

Alleen onbewerkte en natuurlijke mais is uitstekend als aanvulling van je gezond eetpatroon. Bewerkte mais uit blik is dus sterk af te raden

Met Rain Soul beschik je op elk moment over gebruiksklare en onbewerkte noten, zaden en  pitten in de juiste verhoudingen.  

Het betreft een puur natuurlijk wellness product dat je gezondheid stimuleert en je verantwoord doet afvallen

Druivenpitolie

JA! ik wil ook kennismaken met een gezond mengsel van groene groenten, noten, zaden en pitten voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!
Door |2017-08-08T16:20:05+00:00mei 19th, 2016|Gezond Afvallen|0 Reacties

Over de auteur:

Francois Appers
Hallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten. Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com