Kiemgroenten als hulp voor betere gezondheid en afvallen + Recept Kiemenbrood

Kiemgroenten

Kiemgroenten als hulp voor betere gezondheid en afvallen + Recept kiemenbrood

Kiemgroenten zijn erg jonge plantjes die nog moeten ontkiemen. Dankzij veel warmte  en water zijn deze kiemgroenten afkomstig uit het zaad van de groenten of de plant. Ze zijn supergezond, daar is iedereen het over eens. Zo mogelijk nog gezonder dan de groente zelf

Kiemgroenten zijn puur natuur en onbewerkt. Ze bevatten dan ook nog hun maximale gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen, sterke antioxidanten en voedingsvezels.

Wat zijn dan de beste kiemgroenten voor een betere gezondheid en gemakkelijker gewicht te verliezen?

Kiemgroenten zijn het voorstadium van een jong plantje. Ze groeien op een bijzondere manier. In plaats van ze te laten groeien in de aarde, zoals bij de meeste andere groenten, worden ze gekweekt door ze met water in een reservoir te doen. De plantjes hebben ook nood aan warmte. Kiemgroenten worden geoogst nog voor de bladeren aan de plantjes verschijnen.

leefnugezonderbuttonGROENEVDe meest bekende kiemgroenten zijn: noten, zaden, pitten, granen, bonen, peulvruchten (erwten, bonen, linzen en kikkererwten), verschillende soorten grassen zoals gerste- en tarwegras, mungboon, luzerne, rode bieten, radijs, prei en broccoli.

Kiemgroenten worden veel op de boterham gegeten, in combinatie met vleeswaren. Op die manier verliezen ze veel van hun voedingswaarde. Kiemen gebruik je bij voorkeur samen met (rauwe) groenten, in gezonde salades, in soepen en zelf gemaakte sauzen of als garnering.

Je maakt er ook lekker en supergezond kiemenbrood van.

Nog meer vet verbranden en nog gemakkelijker afvallen doe je met het Recepten Afslankplan. Dat bevat uitsluitend NATUURLIJKE ingrediënten zoals kiemgroenten

Een gezond eetpatroon met eenvoudige en doeltreffende voedingstips en gemakkelijk klaar te maken recepten, vind je ongetwijfeld in het Recepten Afslankplan. Dat is naast ontelbare voedingstips ook rijk aan gezonde en gemakkelijk te Gezond eten en afvallenbereiden recepten met uitsluitend natuurlijke ingrediënten met veel groenten, noten, zaden, en pitten.

Wat dit Recepten Afslankplan voor je gezondheid en lichaamsgewicht kan betekenen, lees je HIER

Cressen

In tegenstelling tot kiemgroenten, groeien cressen op een vaste bodem, en worden meestal als plant verkocht.

Een voorbeeld van een cress is tuinkers. Cressen staan in de voedingsbodem en kunnen afgeknipt worden. In een mum van tijd groeien ze terug.

Alle kiemgroenten passen dan ook in een gezond, evenwichtig en gevarieerd eetpatroon, ook als je iets aan je overgewicht wilt doen.

Kiemgroenten zijn rijk aan onmisbare voedingsstoffen en voedingsvezels, belangrijk als je je buikje en je overgewicht kwijt wilt. Je vindt er ook nauwelijks calorieën in.

Kiemgroenten zijn rijk aan alle gezonde voedingsstoffen zoals:

leefnugezonderbuttonGROENEVVitaminen: zoals vitamine A , B, C, D, E en vitamine K

leefnugezonderbuttonGROENEVMineralen: waaronder calcium, ijzer, magnesium, fosfor, kalium, natrium, koper, selenium en zink

leefnugezonderbuttonGROENEVHoogwaardige eiwitten

leefnugezonderbuttonGROENEVGezonde onverzadigde vetten

leefnugezonderbuttonGROENEVTrage koolhydraten

Je gezondheid verbeteren en afvallen met kiemgroenten

Dankzij hun hoge concentraties aan alle mogelijke gezonde voedingsstoffen, helpen groentekiemen je gezondheid te verbeteren en gemakkelijker af te vallen.

Vooral de relatief hoge dosis eiwitten en koolhydraten maar ook de gezonde onverzadigde vetten en trage koolhydraten vergroten je verzadigingsgevoel, waardoor je automatisch minder eet en afvalt.

Kiemgroenten zorgen ook voor:

leefnugezonderbuttonGROENEVMeer opgeslagen lichaamsvet verbranden

leefnugezonderbuttonGROENEVGemakkelijker afvallen

leefnugezonderbuttonGROENEVEen goede spijsvertering

leefnugezonderbuttonGROENEVEen gezonde darmflora

leefnugezonderbuttonGROENEVEen vlotte stoelgang

leefnugezonderbuttonGROENEVEen sterker immuunsysteem

leefnugezonderbuttonGROENEVEen hogere natuurlijke weerstand

Bewaren van kiemgroenten

Kiemgroenten zijn erg kwetsbaar, en daardoor beperkt houdbaar. Volg steeds de aanwijzingen op de verpakking. Respecteer daarbij zeker hun houdbaarheidsdatum. Bewaar kiemgroenten in de koelkast bij 4 graden. Houd de tijd tussen het uit de koelkast halen en het opeten zo kort mogelijk.

Bereiden van kiemgroenten

Was kiemgroenten grondig onder stromend water. Doe dit net voor je ze klaarmaakt. Sommige kiemgroenten worden wel eens rauw gegeten, maar de meest veilige keuze is om ze vooraf op te warmen.

Dit doe je bij voorkeur door ze gedurende een vijftal seconden onder te dompelen in kokend water, of ze goed mee te wokken met de maaltijd.

Kiemgroenten kunnen immers bacteriën bevatten, zoals zoals salmonella en E.coli. Door ze te verhitten gaan de bacteriën dood.

Eet minstens 250 gram kiemgroenten per week.

Combineer en varieer zoveel mogelijk met andere groenten. Op die manier ben je zeker dat je alle mogelijke gezonder voedingsstoffen binnenkrijgt om gezond te blijven functioneren, ook tijdens je ‘afslankkuur’.

Het eten van kiemgroenten wordt sterk afgeraden aan:

  • Zwangere vrouwen
  • Jonge kinderen
  • Senioren

Kiemgroenten koop je bij voorkeur in de betere supermarkt, in de natuurwinkel of de bio- shop.

Recepten met kiemgroenten

Kiemenbrood zelf bakken

Kiemenbrood is gezond en een echt superfood. Het bevat geen gist, suiker of andere ongezonde toevoegingen.

Ingrediënten: 200 gram spelt, 30 gram boekweit, tarwe of rogge 2 dagen laten kiemen door de granen gedurende enkele uren te weken in water. Laat de kiemen daarna uitlekken. Doe ze nadien in een glazen pot of een kiembakje en plaats dit op een donker plaatsje.
Tweemaal daags omspoelen. Na 3 dagen zijn de kiemen ongeveer een centimeter groot.

Bereiding

leefnugezonderbuttonGROENEVMaal de kiemen fijn met een staafmixer en een beetje water

leefnugezonderbuttonGROENEVMeng er 30 gram  boekweit doorheen

leefnugezonderbuttonGROENEVMeng er een snuifje zout of broodkruiden en 3 eetlepels lijnzaad door mengen

leefnugezonderbuttonGROENEVHet mengsel kneden tot 2 platte kiemenbroden

leefnugezonderbuttonGROENEVBakblik invetten met olijfolie

leefnugezonderbuttonGROENEVPlaats de kiemenbroden gedurende zo’n elf uur in de oven op 48 graden (de laagste stand van je over). Na enkele uren de broden omdraaien na een paar uur brood draaien. Smakelijk

Chinese noedels met garnalen en groentekiemen

Ingrediënten (voor vier personen):200 gr eiernoedels, 2 theelepels sesamolie, 3 eetlepels plantaardige olie, een klein bosje versnipperde bosui, 2 grote tenen geperste knoflook, 1 grote groene Spaanse peper zonder zaadjes en fijngesneden, 250 gram kant- en- klare roerbakgroenten, 3 deciliter kippen- of groentebouillon, 150 gram in plakjes gesneden champignons, 200 gram taugé of andere kiemgroenten zoals bijvoorbeeld linzenspruiten, 2 eetlepels sojasaus, 400 gram gekookte en gepelde garnalen, 3 los geklopte eieren

Bereiding:  
Kook de eiernoedels volgens de gebruiksaanwijzingleefnugezonderbuttonGROENEVAfgieten en sesamolie erdoor mengen
leefnugezonderbuttonGROENEVVerhit 4 theelepels plantaardige olie in een wok of grote koekenpan met daarin de gesnipperde bosui, geperste knoflook, Spaanse peper en roerbakgroentenleefnugezonderbuttonGROENEVRoerbakken gedurende een drietal minutenleefnugezonderbuttonGROENEVGiet de bouillon erbij, en breng alles aan  de kook

leefnugezonderbuttonGROENEVVoeg er de champignons en kiemgroenten aan toe en laat gedurende een drietal minuten sudderen

leefnugezonderbuttonGROENEVRoer er de sojasaus door roeren en

leefnugezonderbuttonGROENEVKook verse garnalen gedurende twee, en diepvriesgarnalen gedurende drie minuten

leefnugezonderbuttonGROENEVVoeg er de gekookte garnalen en de noedels aan toe en laat alles nog even goed opwarmen

leefnugezonderbuttonGROENEVVerhit de overgebleven olie

leefnugezonderbuttonGROENEVVoeg er een snuifje peper en zout aan het los geklopte ei, en doe dit in de pan

leefnugezonderbuttonGROENEVBak al roerend tot een roerei

leefnugezonderbuttonGROENEVDirect door de noedels scheppen en serveren.

Jij wilt toch ook afvallen met een gezond eetpatroon met gezonde recepten met uitsluitend natuurlijke ingrediënten zoals kiemgroenten?

Kiemgroenten

 

Dan is het Recepten Afslankplan van Richard Ridder zeker iets voor jou. 

Die is gebaseerd op recent wetenschappelijk onderzoek.

Met deze gezonde recepten en NATUURLIJKE ingrediënten, geraak je niet alleen snel van je voedselverslaving af. Je zal ook meer vet verbranden en snel afslanken.

De recepten uit deze afslankbijbel bevatten namelijk weinig of geen ongezonde vetten en suikers, maar toch zijn deze smaakvol door alle smaakmakers en kruiden die Richard aanbeveelt.

Wat kan je nog meer verwachten van dit receptenboek?

  • Gezonde recepten die je verzadigingsgevoel verlengen
  • Gezonde recepten die je gemakkelijk klaar maakt en daarbovenop ook nog goedkoop zijn 
  • Gezonde recepten die zowel geschikt zijn voor gezinnen als voor alleenstaanden

 

 

Author: Francois AppersHallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten.Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com