Immuunsysteem versterken met gezonde voeding of met supplementen?

Immuunsysteem versterken om ons risico op ziek worden zoveel mogelijk te beperken, kan dat wel? Dat betekent uiteraard niet dat je helemaal niet ziek kun worden of bestand bent tegen virus besmettingen zoals verkoudheden, griep, corona of bronchitis. Je zult er wel opmerkelijk minder last van hebben in vergelijking met diegenen die hun natuurlijk immuunsysteem verzwakt is. Ons natuurlijk immuunsysteem versterken kan op meerdere manieren. Dat kan door gezond en natuurlijk te eten of door het slikken van voedingssupplementen.

Versterken we ons immuunsysteem door gezond te eten, door het slikken van supplementen of door een combinatie van beiden?

Een gezonde, natuurlijke, evenwichtige en gevarieerde voeding is nog altijd de beste remedie om ons natuurlijk immuunsysteem te versterken en makkelijker ons overgewicht te verliezen. Met een gezond en natuurlijk voedingspatroon kunnen we ons immuunsysteem versterken, onze conditie versterken, makkelijker afvallen en ons maximaal beschermen tegen allerlei virusbesmettingen.

Lees ook: Eiwitrijke tussendoortjes met weinig calorieën die je helpen afvallen

Je immuunsysteem versterken met diëten een goed idee?

Je immuunsysteem versterkenen makkelijker je overgewicht verliezen doe je niet met een of ander dieet of voedingssupplement. Dat kan alleen door gezond en natuurlijk te eten met alle vitaminen, mineralen, eiwitten en voedingsvezels om gezond te blijven functioneren. Om de voordelen van gezond en natuurlijk eten te versterken kun je dit wel combineren met het slikken van de juiste vitaminen en mineralen. De voordelen van zo een gezond eet- en leefpatroon zie je niet onmiddellijk. Belangrijk is dat je leert gezond te eten. En een gezond eetpatroon kun je na een kleine aanpassingsperiode makkelijk levenslang. Je immuunsysteem versterken met het volgen van een of ander dieet is dus zeker geen goed idee.

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Lees ook:De oorzaken van buikvet en wat je er zelf kunt aan doen

Je immuunsysteem versterken door je ongezond eetpatroon te veranderen

Bijna 40 procent van onze bevolking heeft last van overgewicht en meer dan de helft daarvan kampt met obesitas. Het is dus meer dan zinvol om het roer om te draaien en onze ongezonde eet- en leefgewoonten te veranderen. Je immuunsysteem versterken en je gewichtsprobleem aanpakken is dus altijd zinvol, als je het maar op de juiste manier doet. Overgewicht zorgt voor vele gezondheidsproblemen. De belangrijkste zijn:

  • Aderverkalking

  • Hart- en vaatziekten

  • Ademhalingsmoeilijkheden

  • Verstoorde suikerwaarden

  • Diabetes

  • Hoge bloeddruk

  • Hormonen uit balans

Veel van deze gevolgen van diëten hebben ook een nadelig effect op virusbesmettingen en zeker op corona.

Lees ook:Spieren opbouwen zonder dierlijke eiwitten te eten?

Je immuunsysteem versterken in een gezond eet- en leefpatroon

Je gezondheid optimaliseren, je immuunsysteem versterken, onze weerstand verhogen en makkelijker afvallen doen we dus alleen in een gezond eet- en leefpatroon. De basis van ieder gezond voedingspatroon zijn verse groenten en fruit. Naast minstens 300 gram verse, rauwe of gekookte groenten per dag eet je ook drie verschillende stukken fruit. Eet alle soorten fruit, zo geniet je van al hun gezondheidsvoordelen. Hie wringt vaak het schoentje. De meeste van ons eten veel te weinig verse groenten en fruit. Maar ook meer volkorengranen (haver, zemelen, boekweit, gierst, volkoren rogge en tarwe en quinoa) en volkoren producten zoals alle soorten volkoren brood, volkoren deegwaren, zilvervliesrijst en bruine rijst. En onbewerkte noten, zaden en pitten. Die zijn ongezouten, niet geroosterd en ongebrand.

Je immuunsysteem versterken met Aardbeien

Aardbeien zijn niet alleen rijk aan gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen, en voedingsvezels. In aardbeien vinden we de sterkste antioxidanten zoals vitamine C. Antioxidanten beschermen ons tegen de vrije radicalen. Die beschadigen onze lichaamscellen, maken ons ziek en versnellen ons natuurlijk verouderingsproces. Sterke antioxidanten beschermen ons tegen ziekten en vooral tegen virusbesmettingen zoals verkoudheden, griep, corona en bronchitis. Een kop vol aardbeien zorgt voor 160 procent van onze dagelijkse behoefte aan vitamine C. Regelmatig verse aardbeien eten:

  • Doet ons meer vet verbranden en makkelijker afvallen: aardbeien hebben een hoge voedingswaarde, zijn rijk aan gezonde voedingsstoffen en bevatten nauwelijks calorieën

  • Versterken ons immuunsysteem en verhogen onze natuurlijke weerstand

  • Zorgen voor een gave huid zonder ouderdomsvlekjes, rimpels of kraaienpootjes

  • Zijn arm aan fruitsuiker

  • Verbeteren de gezondheid van onze ogen

  • Voorkomen allerlei allergieën of verzachten de symptomen ervan

Lees ook: Visolie betekent meer voor je gezondheid dan alleen maar afvallen

Je immuunsysteem versterken met acaibessen

Acaibessen hebben een hoge voedingswaarde en zijn rijk aan gezonde voedingsstoffen, vooral vitaminen, mineralen en voedingsvezels. Ze bevatten vooral natuurlijke vitamine B1, B2, B3, C, E en een belangrijk aminozuurcomplex. Dit laatste is belangrijk voor de gezondheid van onze spieren, voor snelle spierherstelling en voor het goed samentrekken van onze spieren. Acaibessen bevatten weinig fruitsuikers maar des te meer hoogwaardige eiwitten en essentiële vetzuren, vooral omega 6 en 9. Acaibessen eet je vers, als sap of in een zelf gemaakte smoothie. Regelmatig een handjevol of 25 gram acaibessen eten:

  • Doet meer vet verbranden en makkelijker afvallen

  • Geeft je snel een langdurig voldaan gevoel zodat je minder eet zonder daarom honger te lijden

  • Zorgt voor een stabiele bloedsuikerspiegel: daardoor zijn deze besjes ook ggeschikt voor diabetici. Een meer stabiele bloedsuikerspiegel helpt ook makkelijker afvallen

  • Brengt ons cholesterolgehalte in evenwicht en ook dat is goed om makkelijker af te vallen

  • Zuivert ons van alle giftige afvalstoffen: een suiver lichaam vrij van afvalstoffen versterkt je immuunsysteem, verbetert je gezondheid en doet makkelijker afvallen

  • Verbetert je spijsvertering en zorgt voor een gezonde darmflora

  • Versterkt je immuunsysteem en verhoogt je natuurlijke weerstand

  • Beschermt tegen aderverkalking en tegen hart- en vaatziekten

  • Vertraagt de natuurlijke veroudering van onze huid

Lees ook:Postelein vergeten groente met vele gezondheidsvoordelen + Recepten

Je immuunsysteem versterken met Amandelen

Eet dagelijks een handjevol gram amandelen voor een sterk immuunsysteem. Amandelen beschermen ons ook tegen stress, een van de belangrijke oorzaken van overgewicht. Amandelen zijn vooral rijk aanvitamine Ben E. De belangrijkste voordelen van regelmatig amandelen eten:

  • Doen je makkelijker afvallen: Dagelijks 85 gram amandelen eten doet je gemiddeld 65 procent sneller afvallen vergeleken met zij die geen amandelen eten

  • Zijn rijk aan voedingsvezels: die geven je snel een langdurig voldaan gevoel zodat je minder eet en sneller afvalt

  • Houden je bloedsuikerspiegel stabieler: dat versterkt je immuunsysteem en doet je makkelijker afvallen

  • Beschermen tegen hoge bloeddruk

  • Verbeteren de gezondheid van je lichaamscellen

  • Verlagen je slechte LDL- cholesterol

  • Verkleinen ons risico op diabetes

Lees ook:Symptomen griep behandelen met deze natuurlijke voeding

Je immuunsysteem versterken met zoete aardappelen of Bataten

Bevatten vooral vitaminen A, B6, vitamine C en foliumzuur. Zoete aardappelen zijn ook rijk aan mineralen en vooral magnesium, calcium en kalium. Ze bevatten ook bètacaroteen, een sterk antioxidant dan we ook terug vinden in wortels. Net zoals alle antioxidanten beschermt bètacaroteen ons tegen de vrije radicalen en het beschadigen van onze lichaamscellen. Bataat bevat veel vitamine A dat niet alleen ons natuurlijk ouderdomsproces. Zoete aardappelen:

  • Verhogen onze weerstand en versterken ons immuunsysteem

  • Houden onze bloedsuiker stabieler en zorgen voor een evenwichtige bloedsuikerspiegel

  • Helpen meer vet verbranden en makkelijker afvallen

  • Beschermen tegen hart- en vaatziekten

  • Beperken stress, een belangrijke oorzaak van overgewicht

  • Verbeteren onze spijsvertering en zorgen voor een gezonde darmflora

  • Vertragen ons natuurlijk verouderingsproces

Lees ook:Volle melk drinken gezonder en beschermt tegen overgewicht

Je immuunsysteem versterken met Broccoli

Broccoli is super voeding van eigen bodem. Deze populaire groente is vooral rijk aan:

  • Vitaminen: en vooral vitamine A, B1, B2, B3, B5, B6 en B11, vitamine C, D en E

  • Mineralen: zoals mangaan, kalium, calcium, ijzer, fosfor, magnesium, seleniumen zink

  • Helpt bij: overgewicht, buikvet, spijsverteringsproblemen, concentratiestoornissen, allerlei ontstekingen waaronder vooral blaasontsteking.

Broccoli versterkt ook je immuunsysteem en verhooogt je natuurlijke weerstand waardoor je minder vatbaar bent voor virusbesmettingen zoals verkoudheden, griep, corona en infecties van onze luchtwegen, vooral bronchitis.

Je immuunsysteem versterken met Champignons

Champignons zijn er in vele soorten, maar allemaal hebben ze een hoge voedingswaarde. De doodgewone witte champignon is vooral rijk aan

  • Vitaminen: vooral vitamine B1, B3, B5, B11 en B12

  • Mineralen: zoals selenium, koper, kalium, fosfor, zink en mangaan

Champignons zijn uitstekend voor een sterker immuunsysteem en een hoge natuurlijke weerstand. Ze zijn ook calorie- arm. Ingepast in een gezond eetpatroon helpen champignons je makkelijker gewicht verliezen. Verder zorgen ze voor een sterk zenuwstelsel en een beter geheugen, voor sterke botten en bescherming tegen osteoporose en werken sterk ontstekingsremmend. Onderzoek wees uit dat als je vijf weken lang telkens viermaal per week vlees vervangt door champignons je tot de helft meer afvalt in vergelijking met diegenen die geen champignons eten.

Je immuunsysteem versterken met Grapefruit

Grapefruits zijn vooral rijk aan vitamine A, B1, B2, B3, B5, B6, B11, C, D en aan vitamine E. In grapefruits vinden we ook veel mineralen zoals koper, natrium, kalium, calcium, magnesium, fosfor, ijzer, koper en zink. Ze versterken ons immuunsysteem zodat ze onze kans op verkoudheden, griep, corona en bronchitis verkleinen. Regelmatig grapefruit eten:

  • Doet je makkelijker afvallen: grapefruit bevat nauwelijks calorieën

  • Remt je eetlust zodat je minder eet

  • Vebetert je hartfunctie

  • Voorkomt pijnlijke nierstenen

  • Werkt bloeddrukverlagend

  • Voorkomt astma en diabetes

Je immuunsysteem versterken met Knoflook

Ook knoflook is rijk aan gezonde voedingsstoffen en vooral sterke antioxidanten. Deze beschermen ons tegen de vrije radicalen en tegen allerlei ziekmakende bacterie. Verder vind je in knoflook vooral vitamine B6 en vitamine C en mineralen zoals mangaan en selenium. Gebruik daarom zoveel mogelijk knoflook in al je gerechten, want knoflook:

  • Is rijk aan voedingsvezels waardoor je minder eet en makkelijker afvalt

  • Brengt je cholesterolgehalte in evenwicht en dat is ook belangrijk als je makkelijker wilt afvallen

  • Zorgt voor een gezonde bloeddruk

  • Verkleint je risico op hart- en vaatziekten

  • Beschermt tegen ouderdomsziekten zoals dementie en alzheimer

  • Verbetert je (sport) prestaties

  • Zuivert ons van schadelijke zware metalen

  • Versterkt je botten en beschermt tegen osteoporose

Je immuunsysteem versterken met Kool

Kool bevat glutathion, een stof die je immuunsysteem versterkt. Varieer ook hier zoveel mogelijk en eet alle kleuren van kolen. Zo geniet je van alle voordelen die kolen ons bieden. Kolen barsten van gezonde voedingsstoffen en vooral van vitamine A, B1, B2,B6, foliumzuur en vitamine K en vooral kalium en calcium als minerale

Magere natuuryoghurt en kwark zonder toevoegingen

Bewerkte yoghurt bevat vaak veel suikers. Magere yoghurt en kwark versterken niet alleen je immuunsysteem en verhogen je weerstand. Ze helpen je ook makkelijker afvallen.

Je immuunsysteem versterken met oesters

Versterken je immuunsysteem dankzij de aanwezigheid van zink.

Je immuunsysteem versterken tegen virusbesmettingen doe je ook met

  • Alle groene bladgroenten: en vooral spinazie, andijvie, sla, tuin- en waterkers

  • Tarwekiemen

  • Groene en zwarte thee

  • Vlierbessen

  • Watermeloen

Je immuunsysteem versterken met gezond eten of met voedingssupplementen

Je gezondheid verbeteren en je immuunsysteem versterken om makkelijker af te vallen doe je best in een natuurlijk eetpatroon met veel verse groenten en fruit. Om de vele gezondheidsvoordelen te ondersteunen kun je een natuurlijk voedingssupplement slikken. In normale omstandigheden is dat niet nodig, maar onze voeding bevat steeds minder vitaminen, mineralen, eiwitten en voedingsvezels. Het gebruik van een voedingssupplement is dus wel een goed idee.

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.