Het dash dieet doet je snel afslanken met gezonde voeding

Diabetes type 2

Het dash dieet werd maar liefst vijf jaar na elkaar uitgeroepen tot het beste dieet om niet alleen een hoge bloeddruk te verlagen, maar ook om je cholesterolgehalte in evenwicht te brengen.


Dat is echter lang niet alles. Voedingscoaches en wetenschappers achterhaalden nu ook dat je met het dash dieet gezond en snel kunt afslanken zonder jojo effect. 

Hoe doe je dat, gezond afslanken met het dash dieet?

Het dash dieet maakt snel afvallen met gezonde voeding en vooral met verse groenten en fruit mogelijk

Het dash dieet kwam vanuit Amerika naar ons overgewaaid. Je kunt er een hoge bloeddruk mee verlagen.

Het gezondste eten tegen hoge bloeddruk vind je ongetwijfeld in het dash dieet, dat je in staat stelt je hoge bloeddruk te verlagen zonder geneesmiddelen. Met een gezonde, evenwichtige en gevarieerde voeding ben je in amper twee weken verlost van je hoge bloeddruk.

De resultaten van recente onderzoeken toonden nu ook aan dat je met het dash dieet verantwoord en dus gezond kunt afvallen zonder jojo effect.

Het dash dieet doet gezond eten 

Met het dash dieet kun je snel afslanken met de gezondste voeding, het gezondste eten, en het gezondste drinken. In het dash dieet wordt de consumptie van ongezonde, verzadigde vetten, van transvetten, suiker en van zout tot een strikt minimum terug geschroefd. Het eten van groenten en fruit staat centraal.

Gezonde voeding en gezond eten verlaagt je bloeddruk, brengt je cholesterolgehalte in evenwicht  en zorgt voor een stabiele bloedsuikerspiegel. Dat alles samen doet je extra vet verbranden en zorgt voor snel gewichtsverlies 

Het dash dieet met niet alleen veel groenten en fruit, tot acht porties volkoren producten per dag

 

Het dash dieet met veel volkorenproducten en fruit

Het dash dieet is opgesplitst in twee fasen. Tijdens de eerste fase eet je gedurende twee weken uitsluitend volkorenproducten en fruit. In deze periode eet je dus suikervrij, waardoor je niet alleen snel maar ook gezond afvalt. Op die manier is het dash dieet in de eerste plaats een gezond voedingspatroon ,waarmee na twee weken suikervrij eten je trek in suiker compleet verdwijnt.

In het dash dieet blijven na deze eerste fase alle toegevoegde suikers verboden. Natuurlijke suikers zijn wél toegelaten

Wil je snel en vooral blijvend van je overgewicht verlost geraken? Dan is dit dash dieet beslist iets voor jou. Met dit dieet val je gemiddeld acht kilo af in één maand. Dat zorgt voor extra motivatie, waardoor je dit dieet gemakkelijk kunt volhouden.

Je lichaam past zich aan dit gezond voedingspatroon aan, zodat het gewichtsverlies na de eerste maand minder snel gaat.

Om gezond en snel gewicht te verliezen is variatie in wat je eet erg belangrijk. Na die eerste maand wordt het dash dieet dus minder streng.

Het dash dieet is eenvoudig en gemakkelijk vol te houden

Met het dash dieet moet je geen honger lijden, calorieën tellen of dure shakes eten. Je eet zo gevarieerd mogelijk waardoor dit dieet bijzonder eenvoudig en gemakkelijk is vol te houden. Met dit dieet, profiteert gans je gezin van de vele voordelen van dit dieet, en dit zonder extra inspanningen.

leefnugezonderhetdashdieetBOEK

Het dash dieet menu

Zoals eerder reeds aangehaald, bestaat een dash menu vooral uit groenten en fruit, granen en volkorenproducten, noten, zaden, vette vis (zalm, paling, forel, makreel, sardienen, haring, ansjovis en peulvruchten (erwten, bonen, groentekiemen, linzen en kikkererwten,.

In het dash dieet eet je iedere dag tot acht porties volkorenproducten, vijf porties fruit, drie porties gezonde en dus onverzadigde vetten, een handjevol noten en/of zaden en drink je uitsluitend water en thee.

Voeding dat in het dash dieet zoveel mogelijk wordt vermeden is rood vlees, verzadigde vetten en transvetten, suiker en zout

Het dash dieet laat je niet alleen snel afslanken. Het zorgt tegelijk voor een gezonde bloeddruk en cholesterolgehalte, waardoor je je fitter, energieker, vitaler en beter in je vel voelt dan ooit tevoren.

Het dash dieet: de voordelen

  • Doet je snel afslanken zonder jojo effect
  • Verlaagt een hoge bloeddruk
  • Brengt je cholesterolgehalte in evenwicht
  • Voorkomt diabetes
  • Helpt bij chronische nieraandoeningen
  • Zorgt voor extra energie
  • Verhoogt je natuurlijke weerstand
  • Zorgt voor een optimale stofwisseling
  • Zorgt voor een goede spijsvertering, een gezonde darmflora en een vlotte darmtransit (stoelgang)

Haal nu het Dash dieetboek in huis met een tijdelijke korting van meer dan 30%

leefnugezonderbuttondashdieet

Author: Francois AppersHallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten.Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com