Goede voedingssupplementen
Spread the love

Goede voedingssupplementen bestaan uit hoogwaardige, natuurlijke ingrediënten die zorgvuldig zijn geselecteerd en getest op hun zuiverheid en werkzaamheid.

De belangrijkste bestanddelen zijn vaak essentiële vitaminen en mineralen, zoals vitaminen van het B-complex, vitamine C en mineralen zoals magnesium, ijzer en zink.

Daarnaast bevatten goede supplementen ook waardevolle fytonutriënten, antioxidanten, aminozuren, enzymen en gezonde vetzuren, afhankelijk van het specifieke doel van het supplement.

Goede voedingssupplementen doen wat ze beloven.

Bekijk goede voedingssupplementen die écht werken:

Kortom, welke goede voedingssupplementen werken écht?

Goede voedingssupplementen zijn in de eerste plaats vrij zijn van onnodige vulstoffen, kunstmatige kleur- en smaakstoffen en schadelijke chemicaliën.

Kies voor supplementen van gerenommeerde merken die transparant zijn over hun herkomst en hun dosering van hun ingrediënten.

Overleg altijd met een gekwalificeerde gezondheidsprofessional voordat u supplementen gaat gebruiken, vooral als u gezondheidsproblemen heeft of medicijnen gebruikt.

Wanneer zijn goede voedingssupplementen nuttig?

Krijg je alle gezonde voedingsstoffen binnen via je voeding, eet je gevarieerd en beweeg je voldoende? Dan heb je meestal geen voedingssupplementen nodig.

Soms is het toch verstandig om te kiezen voor extra vitamines, mineralen, kruiden of andere gezonde voedingsstoffen om je gezondheid te verbeteren en om je een fitter en energieker te voelen.

Eet je niet altijd gezond en gevarieerd? Dan zijn goede voedingssupplementen zeker op hun plaats.

Dat is zeker het geval voor vegetariërs, veganisten, zwangere vrouwen, jonge kinderen en ouderen.

Heb je een zwak immuunsysteem en een lage natuurlijke weerstand? verminderde weerstand? Dan bied een combinatie van een gezond en gevarieerd eetpatroon met natuurlijke voedingssupplementen de oplossing.

Goede voedingssupplementen bestaan uit kwalitatieve grondstoffen

Grondstoffen van hoge kwaliteit zijn bepalend zijn de basis van goede voedingssupplement. Hoogwaardige supplementen maken gebruik van pure, gestandaardiseerde ingrediënten die vrij zijn van onzuiverheden en zeker van geur-, kleur, smaak- en bewaarstoffen.

Deze zorgvuldige selectie van ingrediënten garandeert dat het supplement de beloofde voedingswaarde en werkzaamheid biedt.

Goede voedingssupplementen
Dosering en opname

De effectiviteit van een supplement hangt niet alleen af van de ingrediënten, maar ook van de juiste dosering en van de mate waarin het wordt opgenomen en benut.

Goede voedingssupplementen bevatten de juiste hoeveelheden van de actieve bestanddelen in een vorm die optimaal wordt geabsorbeerd.

Transparantie en onafhankelijke testing

Betrouwbare supplementen gaan verder dan alleen de ingrediëntenlijst. Zij bieden transparantie over de herkomst, productieprocessen en onafhankelijke testresultaten.

Deze informatie stelt consumenten in staat om de kwaliteit en veiligheid van het supplement te beoordelen.

Goede voedingssupplementen die écht werken: Vitamine D

We zijn niet in staat om vitamine D zelf aan te maken. Dat doen we door de invloed van het zonlicht. Vitamine D of de zonnevitamine verbetert de opname van calcium en fosfor, wat cruciaal is voor sterke botten en tanden.

Sterk immuunsysteem en hoge natuurlijke weerstand

Daarnaast draagt vitamine D bij aan een sterk immuunsysteem en een hoge natuurlijke weerstand.

Dat verkleint ons risico op:

  • Verkoudheden
  • Griep
  • Infecties zoals urinewegeninfecties
  • Infecties van onze luchtwegen
  • Bronchitis

Een combinatie van een gezonde en gevarieerde voeding en dagelijks een half uurtje wandelen, fietsen of joggen is dan ook onmisbaar om je voorraad vitamine D aan te vullen.

Dat is zeker zo voor diegenen die weinig buiten komen tijdens periode waarin we van weinig zon kunnen genieten, zoals in het voor- en najaar en zeker in de winter.

Goede voedingssupplementen
Verhoogd risico op osteoporose of botontkalking

Een vitamine D-tekort is een belangrijke oorzaak van osteoporose of botontkalking. Dat komt vooral voor bij ouderen en bij vrouwen in de overgang.

Te weinig vitamine D verhoogt ook onze kans op chronische aandoeningen zoals aderverkalking en op hart- en vaatziekten.

Een goed voedingssupplement met vitamine D is dan ook aan te raden.

Deze vitamine is ook in beperkte hoeveelheden aanwezig is:
  • Vette vis: eet daarom wekelijks minstens een keer wilde zalm, tonijn, forel, kabeljauw, schol, schelvis, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, sprot, haring of ansjovis.
  • Mager vlees: zoals magere biefstuk, rosbief en gekookte ham.
  • Eieren
  • Margarine, halvarine, en in bak- en braadproducten (maar niet aan olie).

Kies bij voorkeur voor een 100 procent in water oplosbare vitamine D. Deze werkt veel sneller en effectiever dan vitamine D in poeder-, pil- of capsulevorm.

Goede voedingssupplementen die écht werken: Vitamine B12

Een tekort aan deze vitamine leidt tot vermoeidheid, bloedarmoede en neurologische klachten. Vooral vegetariërs, veganisten, ouderen en mensen met bepaalde aandoeningen lopen risico op een tekort.

Suppletie met vitamine B12 is een effectieve manier om een tekort te voorkomen of te behandelen. B12-supplementen verbeteren onze bloedwaarden.

Kies voor een supplement met methylcobalamine, de actieve vorm van B12, in een dosering van ten minste 1000 microgram per dag.

Goede werking zenuwstelsel

Vitamine B12 is ook onmisbaar belang voor een goede werking van ons zenuw- en maag- darmstelsel. Vitamine B12 IS nodig voor de aanmaak van rode bloedcellen en voor het transport van zuurstof in je bloed.

Daarnaast zorgt het voor een optimaal energieniveau. Verschillende soorten vitamine B12 halen we uit voedsel van dierlijke oorsprong, zoals uit:

  • Mager vlees
  • Vis
  • Zuivelproducten: melk, yoghurt, Griekse yoghurt, kwark, kefir en skyr.
  • Eieren

Goede voedingssupplementen die écht werken: Omega-3

Deze meervoudig onverzadigde vetzuren beschermen vooral tegen hart- en vaatziekten en hoge bloeddruk.

Omega 3 belangrijk voor de ontwikkeling van de hersenen en netvlies/gezichtsvermogen van kinderen. Het zorgt ook voor gezonde hersen- en oogfunctie en beschermt tegen ontstekingen en auto-immuunziekten.

Omega 3 komt van nature voor in voedingsstoffen, zoals:

  • Groene bladgroenten: vooral spinazie, andijvie, spruitjes, sla, alle groene koolsoorten, broccoli, Chinese kool, boerenkool, paksoi, tuin- en waterkers
  • Vis
  • Schaal- en schelpdieren: voornamelijk mosselen, oesters en garnalen
  • Onbewerkte noten, zaden en pitten
  • Plantaardige oliën: lijnzaadolie, koolzaadolie, walnoten(olie) en sojaolie.

Je kunt dit gezond eetpatroon ondersteunen met een voor 100 procent in wateroplosbare vorm van omega-3 variant, die de opname met maar liefst twintig keer verhoogd.

Goedevoedingssupplementen
Huidproblemen

Een tekort aan meervoudig onverzadigde vetzuren, zoals omega 3, uit zich voornamelijk in huidproblemen, minder scherp zicht, dorst en veel plassen, zwakkere spieren en ontstekingsgerelateerde klachten.

Ook psychische symptomen, zoals concentratieproblemen, vergeetachtigheid, stemmingswisselingen en verminderde leerprestaties bij kinderen kunnen voorkomen bij een tekort aan omega vetzuren.

Goede voedingssupplementen die écht werken: Vitamine C

Vitamine C is een sterk antioxidant die betrokken is bij de vorming van bindweefsel, de opname van ijzer en de instandhouding van een sterk immuunsysteem.

Vitamine C beschermen ons tegen de vrije radicalen. Die beschadigen onze lichaamsweefsels door oxidatieve stress, maken ons ziek en versnellen lichaamscellen tegen schade. Vitamine C zit in verschillende soorten fruit en groenten.

Vooral in alle citrusvruchten, in alle soorten bessen, bramen, aardbeien, frambozen en kiwi’s en in aardappelen.

Om je voorraad aan vitamine C constant aan te vullen eet je dagelijks minstens 300 gram groenten en twee verschillende stukken fruit.

Lukt dat je niet door bijvoorbeeld een eenzijdig eetpatroon? Dan vergroot je risico op een tekort aan vitamine C.

Zo’n tekort is vaak oorzaak van een verminderde weerstand, verkoudheden, griep, infecties, slapeloosheid, tandvleesontstekingen, een vertraagde wondgenezing en van inwendige bloedingen.

Ouderen, mensen met veel stress en rokers hebben nood aan extra vitamine C.

Kurkuma

Kurkuma, de felgele specerij uit Zuid-Azië, staat bekend om zijn veelzijdige gezondheidsvoordelen. De werkzame stof curcumine bezit krachtige ontstekingsremmende en antioxidante eigenschappen.

Kurkuma zorgt voor soepele spieren en gewrichten, verbetert de gezondheid van ons hart en van onze bloedvaten, van onze hersenen.

Het ondersteunt tegelijkertijd onze spijsvertering, vermindert chronische ontstekingen en beschermt onze lichaamscellen tegen oxidatieve schade door de vrije radicalen.

Voor een optimale opname combineer je kurkuma met zwarte peper.

Goede voedingssupplementen die écht werken: Co-enzym Q10

Co-enzym Q10 is een natuurlijke stof die een belangrijke rol speelt in de energieproductie van onze cellen.

De voordelen van Co-enzym Q10:
  • Verbetert de functie van het hart- en vaatstelsel
  • Vermindert vermoeidheid en verhoogt energie
  • Werkt als een krachtige antioxidant die onze lichaamscellen beschermt
  • Voorkomt bepaalde chronische ziekten

Hoewel ons lichaam zelf CoQ10 aanmaakt, neemt de productie af naarmate we ouder worden. Suppletie kan dan nuttig zijn, vooral voor mensen boven de 40, mensen met hart- en vaatziekten of mensen die cholesterolverlagende medicatie gebruiken.

CoQ10 is een veilig en effectief supplement dat écht werkt voor onze gezondheid en vitaliteit.

Co-enzym Q10 komt voor in onze voeding, en vooral:
  • Vette vis
  • Orgaanvlees: zoals lever, niertjes en hersenen
  • Sojabonen
  • Groenten: vooral en bloemkool
  • Eieren
Een tekort aan co-enzym Q10 is vaak oorzaak van
  • Vermoeidheid
  • Hoge bloeddruk
  • Spier- en gewrichtspijn
  • Zenuwpijn
  • Gebits- en tandvleesproblemen
  • Geheugenverlies

Een gezond en gevarieerd eetpatroon gecombineerd met een voedingssupplement Co-enzym Q10 is de beste manier om je voorraad op peil te houden.

By Redactie

Hallo, Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Optimized by Optimole