Eiwitrijke tussendoortjes met weinig calorieën die je helpen afvallen

Spread the love

Eiwitrijke tussendoortjes zijn uitstekend om je honger te stillen. Ze geven je snel en langdurig voldaan gevoel. Eiwitrijke tussendoortjes geven ons ook voldoende energie om onze inspanningen ongestoord verder te zetten.  Eiwitten zijn dus niet alleen belangrijk om onze gezondheid te verbeteren. Ze helpen ons meer vet te verbranden waardoor we makkelijker afvallen.

Wat zijn de beste eiwitrijke tussendoortjes met weinig calorieën om makkelijker af te vallen. 

Eiwitten zijn de bouwstenen van onze lichaam. Je vindt ze overal in ons lichaam. Ze zijn aanwezig in onze organen, spieren, in onze huid en hormonen. Een gezond eetpatroon bestaat uit veel eiwitten. Eiwitten alleen zijn niet voldoende om onze gezondheid in stand te houden. Ieder gezond eetpatroon bestaat ook uit voldoende gezonde vetten en koolhydraten. Om je honger tussen twee maaltijden te stillen zijn eiwitrijke tussendoortjes uitstekend. Ze geven je snel een lan,gdurig voldaan gevoel zodat je zonder honger verder kunt.

De voordelen van eiwitrijke tussendoortjes

Eiwitten hebben een belangrijke invloed op je gezondheid. Voeding en tussendoortjes met veel eiwitten helpen bij:

  • Te veel buikvet
  • Overgewicht
  • Verstoorde hormonen
  • Te veel slechte LDL- cholesterol
  • Hoge bloeddruk
  • Te veel vetten (triglyceriden) in je bloed
  • Diabetes

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Eiwitrijke tussendoortjes want ons lichaam kan niet zonder eiwitten 

Eiwitrijke tussendoortjes zijn even belangrijk dan natuurlijke voeding met veel eiwitten. We kunnen gewoon niet zonder eiwitten of proteïnen. Ze worden door alle levende cellen in ons lichaam gebruikt. Eiwitten worden gebruikt voor de aanmaak van huid- en spierweefsel, organen, enzymen, hormonen en neurotransmitters voor onze hersenen. Dagelijks voldoende eiwitten eten zorgt voor alle nodige aminozuren om al onze lichaamsfuncties te kunnen uitvoeren.

Eiwitrijke tussendoortjes voor meer vetverlies

Eiwitrijke tussendoortjesGezond afvallen zonder het gevreesde jojo effect doe je door meer vet te verbranden in plaats van spieren af te bouwen. Een voedingspatroon met veel eiwitten doet je meer vet verbranden. Daarnaast blijft onze spiermassa intact. Makkelijker afvallen doe je met meer spieren. Die verbruiken namelijk ook energie (calorieën). Ook in rust en tijdens onze slaap. Daarom is voldoende slaap zo belangrijk als je je overgewicht kwijt wilt.

Meer spieren zorgen voor meer kacht

Meer spieren zorgen op hun beurt voor meer kracht. Tijdens een krachttraining beschadig je je spierweefsel. Om dat te herstellen hebben we extra eiwitten nodig. Die zorgen namelijk voor snel spierherstel. Spieren bestaan vooral uit eiwitten. Voeding met veel  eiwitten zorgen voor meer en sterkere spieren.

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Ouder worden met minder spierafbouw

Naarmate we ouder worden, verkleint onze spiermassa. Dat zorgt er voor we op ‘oudere’ leeftijd moeilijker afvallen. dat ouderen moeilijker gewicht verliezen. Hoe kleiner onze spiermassa hoe groter ons risico op allerlei aandoeningen. Een eiwitrijk eetpatroon helpt dit voorkomen en zorgt zo voor een betere gezondheid. dieet kan helpen dit te voorkomen en zo bijdragen aan een betere gezondheid.

Eiwitrijke tussendoortjes zorgen voor minder honger 

EierenOm meer opgeslagen vet te verbranden eet je minder calorieën dan je lichaam er verbrandt. Dat zorgt vaak voor meer honger en een grotere trek in zoet en ongezonde tussendoortjes. Meer eiwitrijke voeding en tussendoortjes eten helpt ons daarbij. Eiwitten verzadigen snel en langdurig. Dat vermindert onze trek in zoet en maakt dat dat we afvallen zonder honger of calorieën tellen.

Eiwitrijke tussendoortjes die je helpen afvallen: Eieren

Eieren barsten van de hoogwaardige eiwitten. Eieren mag je nu dagelijks eten, bij voorkeur bij je ontbijt. Ze hebben een hoge voedingswaarde en verzadigen snel en langdurig. Eieren zijn vooral rijk aan:

  • Vitaminen: eieren hebben vooral vitamine A, B6, B12, foliumzuur, D, E en K aan boord
  • Mineralen: vooral magnesium, kalium, calcium, fosfor, ijzer, zink, koper en natrium
  • Hoogwaardige eiwitten: eieren zijn de goedkoopste bron van eiwitten
  • Sterke antioxidanten
  • Gezonde vetten

Een ei bevat zes gram eiwit en maar 78 calorieën.

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Amandelen

NotenAlle onbewerkte en dus ongezouten, niet geroosterde en niet gebrande noten zijn gezond. Toch bevatten amandelen de meest waardevolle eiwitten. Amandelen zijn ook rijk aan vitamine E, aan mineralen magnesium en mangaan en aan voedingsvezels. Deze vezels zijn belangrijk als je makkelijker wilt afvallen. Ze geven je snel een langdurig voldaan gevoel waardoor je minder eet.  Eet dagelijks een handjevol of 25 gram amandelen. Die zijn goed voor zes gram eiwitten en 161 calorieën.

  • Andere eiwitrijke noten: pinda’s, pistachenoten, cashewnoten, walnoten, hazelnoten paranoten en macadianoten

Bewerkt en rood vlees wordt sterk afgeraden. Kip en kalkoenfilet zijn echter aanraders. Ze zijn een van de voedingsmiddelen met de hoogste concentratie aan eiwitten.  Eet kip en kalkoen zonder vel.  Dan zijn de meerderheid van de aanwezige calorieën afkomstig van eiwitten. Een kipfilet is goed voor gemiddeld 53 gram eiwit en slechts 284 calorieën.

Haver

Behoort samen met zemelen tot de meest gezonde granen. Haver en zemelen zijn vooral rijk aan voedingsvezels, vitamine B1 (thiamine) en mineralen zoals magnesium en mangaan.  Een half kopje haver bevat 13 gram eiwit en 300 calorieën.

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Natuur yoghurt en kwark

Eiwitrijke tussendoortjesNatuuryoghurt en kwark zijn vrij van toegevoegde stoffen en bevatten ook geen suikers of fruitmousse. Beide zuivelproducten bevatten weinig of geen vet en nauwelijks calorieën. Hun concentratie aan gezonde voedingsstoffen is des te groter. Zowel yoghurt als kwark zitten boordevol:

  • Vitaminen: vooral vitamine A, B1, B2, B2, B3, B5, B6, B11 , B12, C, E en vitamine K
  • Mineralen: natrium, kalium, calcium,  fosfor, jodium, magnesium, koper, selenium en zink
  • Gezonde onverzadigde vetten
  • Eiwitten

Andere kaassoorten met veel eiwitten en weinig calorieën zijn: parmezaanse kaas, Zwitserse kaas, mozzarella en cheddar.

Griekse yoghurt

Is zonder twijfel de meest gezonde soort yoghurt die je kunt eten. Het smaakt heerlijk, heeft een romige textuur en is rijk aan voedingsstoffen. Een portie van 170 gram Griekse yoghurt bevat 17 gram eiwit en amper 100 calorieën. Kies Griekse yoghurt zonder suiker of toegevoegde stoffen

Eiwitrijke tussendoortjes die je helpen afvallen: Melk

Heeft een hoge voedingswaarde en rijk aan gezonde voedingsstoffen. Velen zijn spijtig genoeg intolerant aan lactose, een stof die rijkelijk aanwezig is in melk. Melk is nochtans een belangrijke bron van hoogwaardige eiwitten. Melk heeft zowat alle gezonde voedingsstoffen aan boord die ons helpen goed te functioneren, namelijk:

  • Vitaminen: vooral vitamine A, B1, B2, B3, B5, B6, B11 en B12, C, D, E en vitamine K
  • Mineralen: calcium, fosfor, natrium, kalium, ijzer, jodium, magnesium, koper, selenium en zink.

Een kopje melk bevat 8 gram eiwit en gemiddeld 140 calorieën.

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Groenten en vooral broccoli

Eiwitrijke tussendoortjesAlle verse groenten zijn super gezond, maar broccoli spant de kroon. Deze groente barst van de vitamine C, vitamine K, voedingsvezels en kalium. Het is ook de groente met de meeste eiwitten. Honderd gram broccoli bevat 3 gram eiwit en maar 31 calorieën.

Mager rundvlees

Is ook rijk aan eiwitten en aan hoog biologisch beschikbaar ijzer, vitamine B12 en grote hoeveelheden andere belangrijke voedingsstoffen. In een koolhydraatarm voedingspatroon eet je bij voorkeur vet in plaats van mager rundvlees. Honderd gram gekookt rundvlees bevat maar tien procent vet, 25 gram eiwit en 190 calorieën.

Andere voeding met veel eiwitten zijn zeker ook:

  • Vette vis: en zeker wilde zalm, paling tonijn, schol, schelvis, heilbot, tarbot, dorade, sardienen, makreel, sprot, haring en ansjovis
  • Schaal- en schelpdieren: mosselen, oesters, krab en garnalen
  • Zaden: lijnzaad, sesamzaad, chiazaad en quinoa
  • Pitten: pompoen- en zonnebloempitten
  • Peulvruchten: zoals erwten, bonen, groentekiemen, mais, kapucijner, krentenbaard, linzen en kikkererwten

Gezonde voeding en tussendoortjes met veel eiwitten vind je alleen in een natuurlijk eetpatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm(Gratis Webinar).

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!

Snel afvallen zonder dieet

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.