De meest gezonde noten die passen in een gezond koolhydraatarm dieet

De meest gezonde noten doen je niet alleen meer vet verbranden en makkelijker afvallen. Ze verbeteren ook je gezondheid. Noten bevatten ook koolhydraten, maar allemaal niet evenveel.

Velen die snel willen afvallen kiezen voor een dieet zonder koolhydraten. Dat is helemaal geen goed idee.

Zonder koolhydraten heb je al vlug met een tekort aan gezonde voedingsstoffen af te rekenen. Een gezond voedingspatroon uit veel eiwitten, voldoende gezonde vetten en de juiste koolhydraten.

Wat zijn de meest gezonde noten die passen in een koolhydraatarm voedingspatroon? 

Noten zijn puur natuur. Ze bevatten grote hoeveelheden gezonde voedingsstoffen zoals vooral vitaminen, mineralen, eiwitten en voedingsvezels.

De meest gezonde notenDie geven je een langer voldaan gevoel. Je eetlust wordt onderdrukt en je eet minder.

Alle soorten noten passen in een gezond en natuurlijk voedingspatroon, ook als je snel wilt afvallen. De juiste koolhydraten hebben we in beperkte mate nodig als bron van energie. Koolhydraatarm is zeker niet hetzelfde als koolhydraatvrij.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!
De meest gezonde noten: Pecannoten

Een van de meest gezonde noten zijn ongetwijfeld pecannotenZe zijn arm aan koolhydraten, maar des te rijker aan gezonde voedingsstoffen zoals:

  • Vitaminen: naast een beetje vitamine A bevatten pecannoten vooral vitamine B1, B2, B6, B11 en vitamine C
  • Mineralen: vooral kalium, fosfor, magnesium, calcium, natrium, ijzer, koper en zink
  • Voedingsvezels
  • Eiwitten

Dankzij hun oplosbare voedingsvezels verlagen pecannoten onze bloedsuikerspiegel. Ze bevatten ook geen suiker en slechte LDL-cholesterol.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Pecannoten:

De meest gezonde notenVerbranden meer opgeslagen vet en vooral ongezond buikvet.

Doen je makkelijker afvallen.

Beschermen tegen aderverkalking, hart- en vaatziekten.

Houden onze bloedsuikerspiegel stabiel

Houden diabetes mee onder controle

Het beste is om de meest gezonde noten te combineren en er dagelijks 50 gram van de eten.

De meest gezonde noten: macadamia noten

Macadamia noten zijn vooral rijk aan gezonde enkelvoudige vetten die passen in een koolhydraatarm en natuurlijk dieet.

Macadamia noten zijn vooral rijk aan:

  • Vitaminen: vooral vitamine B1 en B2 
  • Mineralen: naast een hoge concentratie aan kalium en fosfor bevatten macadamia noten ook calcium en ijzer
  • Voedingsvezels
  • Eiwitten

Macadamia noten hebben een gunstig effect op aderverkalking en op hart en vaatziekten. Ze werken ook sterk ontstekingsremmend, verlagen onze oxidatieve stress en beschermen ons tegen ouderdomsziekten zoals Alzheimer en parkinson.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

De meest gezonde noten: Paranoten

De meest gezonde notenParanoten bevatten een hoge concentratie aan selenium. Het betreft een mineraal dat onze vetopslag en vetverbranding regelt. Selenium zorgt verder voor een gezonde schildklier en is een sterk antioxidant. Die beschermen ons tegen de vrije radicalen. Die maken ons ziek en versnellen ons natuurlijk verouderingsproces. Dat is het eerst merkbaar aan onze huid.

Selenium vermindert ouderdomsvlekjes, rimpels en kraaienpootjes en zorgt voor een strakke en fluweelzachte huid. Paranoten hebben een remmende werking op ontstekingen en verbeteren ons cholesterolgehalte. Eet echter nooit meer dan vier paranoten per dag.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

De meest gezonde noten: Walnoten

Wetenschappelijke onderzoeken tonen aan dat walnoten niet ons niet alleen helpen meer vet verbanden en makkelijker afvallen. Ze zorgen ook voor een gezonde bloeddruk en bevorderen onze de hersenfunctie. Walnoten bevatten naast een hoge concentratie gezonde vetten ook plantaardige omega 3 vetten, namelijk alfa-linolzuur (ALA). Voeding rijk aan alfa-linolzuur verkleinen het risico op hartaandoeningen en beroertes. Ze zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel en houden diabetes type 2 of ouderdomsdiabetes onder controle.

De meest gezonde notenIn walnoten vinden we vooral:

Vitaminen: zoals vitaminen B1, B2, B6, B11, B12 en vitamine C

Mineralen: kalium, fosfor,magnesium, calcium, ijzer, koper, zink en natrium.

Voedingsvezels

Eiwitten: walnoten bevatten uitzonderlijk veel eiwitten

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

De meest gezonde noten: Hazelnoten

Hazelnoten zijn rijk aan gezonde vetten, vezels, vitamine E, mangaan en vitamine K. Ze bevatten ook tal van antioxidanten die helpen ontstekingen te voorkomen.Dankzij de aanwezigheid van L-arginine, een aminozuur, zorgen hazelnoten voor gezonde bloedvaten. Een gezond voedingspatroon met hazelnoten beschermt tegen hartziekten, ontstekingen en hoge bloeddruk bloeddruk.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

De meest gezonde noten: Pinda’s

De meest gezonde notenPinda’s zijn in principe geen noten, maar peulvruchten.Toch worden pinda’s vaak als noten beschouwd en op dezelfde manier gegeten. Zoals alle noten bevatten ook pinda’s vele gezonde voedingsstoffen zoals vitamine E en magnesium, fosfor, zink en koper. Ze zijn ook een uitstekende bron van plantaardige eiwitten. In pinda’s vinden we ook sterke antioxidanten.

Die beschermen ons tegen aderverkalking en hart- en vaatziekten en zorgen voor een goed geheugen en concentratievermogen.

De meest gezonde noten: Amandelen

Amandelen zijn niet alleen koolhydraatarm. Ze zijn in de eerste plaats rijk aan hoogwaardige eiwitten, vitamine E en mineralen zoals magnesium, riboflavine, koper, fosfor en mangaan.

De meest gezonde notenAmandelen zijn ook rijk aan voedingsvezels.Vezels stillen de honger waardoor we minder snel weer honger hebben. Amandelen passen uitstekend in een natuurlijk voedingsproces met veel eiwitten, voldoende koolhydraten en gezonde vetten. Ze zijn uitstekend als gezond tussendoortje. Amandelmeel is een ook een gezond alternatief voor witte bloem, dat veel suiker bevat. Amandelmeel gebruik je vooral voor het bakken koekjes, gebak, pannenkoeken, muffins, crackers en ontbijtgranen.

De meest gezonde noten eet je in een gezond eetpatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Richard Ridder (Gratis Webinar).

Gezond vetpercentage

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!
Door |2018-12-07T10:14:03+00:00september 21st, 2018|Gezond Afvallen|0 Reacties

Over de auteur:

Francois Appers
Hallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten. Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com

Reageer ook!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.