9 Kilo afvallen in een periode van amper twee weken is snel, razendsnel. Te snel om gezond te zijn en om de verloren kilo’s overgewicht definitief kwijt te spelen. Maar wat als je dezelfde 9 kilo kwijt raakt in een gezond eetpatroon met veel groenten en fruit? Groenten en fruit zijn toch super gezond en belangrijke bronnen van gezond voedingsstoffen waaronder vitaminen, mineralen en voedingsvezels.

Is 9 kilo afvallen in 2 weken met vooral groenten en fruit mogelijk en ben je die verloren kilo’s dan definitief kwijt?

Groenten en fruit vormen de basis van ieder gezond eetpatroon. Zeker als je je gezond gewicht nastreeft. Zowel groenten als fruit zijn rijk aan alle gezonde voedingsstoffen die je nodig hebt om gezond te blijven functioneren. Ook tijdens je afslankkuur. Groenten met groene bladgroenten op kop bevatten alle onmisbare vitaminen, mineralen, hoogwaardige eiwitten en voedingsvezels nodig om op een gezonde manier en zonder jojo effect af te vallen.

9 Kilo afvallen met veel groenten

Bovendien zijn groenten zo goed als calorievrij. Meer heb je dus niet nodig om meer vet te verbranden en af te vallen. Groenten eet je onbeperkt. Op het vlak van je gezondheid moet fruit zeker en vast niet onderdoen. Toch is hier enige voorzichtigheid gevraagd. Fruit bevat namelijk fructose of fruitsuiker. En suiker is niet aangeraden als je je overgewicht wilt verliezen en 9 kilo afvallen in 2 weken wilt bereiken. Dat is de reden waarom zowel diëtisten als voedingscoaches aanraden dagelijks niet meer dan twee verschillende stukken fruit per dag te eten.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

De meest caloriearme fruitsoorten zijn:

  • Kruisbessen
  • Watermeloen
  • Aardbeien
  • Kersen
  • Papaja’s
  • Appelen
  • Peren
  • Kiwi’s
  • Pruimen
  • Mango’s

Om maximaal te genieten van de voordelen van dit gezond voedingspatroon met veel groenten en fruit moet je wel met enkele belangrijke voorschriften rekening houden:

  • Drink voldoende water: en dit minimaal tussen de 2,5 en 4 liter per dag. Daar is de hoeveelheid vocht uit bijvoorbeeld groenten en fruit en wat je daar naast eet uiteraard in meegerekend. Water verlengd je verzadigingsgevoel en spoelt je lichaam schoon. Een zuiver lichaam zonder afvalstoffen doet meer vet verbranden en gemakkelijker afvallen
  • Drinken: naast voldoende water drinken zijn zwarte koffie, thee, zelf gemaakte gezonde smoothies (nooit meer dan drie per dag), groene thee en kruidenthee toegelaten
  • Zorg voor voldoende beweging: je moet daarom zeker niet urenlang trainen zoals en topsporter, integendeel. Dat heeft namelijk het tegenovergestelde effect. Een half uurtje per dag wandelen, fietsen, joggen of zwemmen op je eigen tempo volstaat. Vind je meer bewegen fijn? Dan kun je je inspanningen na verloop van tijd nog altijd aanpassen
  • Eet voldoende eiwitten: deze zijn onmisbaar voor een goede gezondheid en gezond afvallen
  • Voeding rijk aan eiwitten: groenten en fruit, alle granen en graanproducten en peulvruchten(erwten, bonen, groentekiemen, linzen en kikkererwten) maar ook in mager vlees (kip en kalkoen) vette vis (wilde zalm, paling, tonijn, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, haring en ansjovis), in schaal- en schelpdieren en in zeevruchten

9 Kilo afvallen met het beste eiwitdieet

Het beste eiwitdieet is evenwichtig samengesteld met eiwitten, onverzadigde vetten en trage koolhydraten

Hoeveel koolhydraten per dag is goed om af te vallen? Een gevarieerd eiwitdieet is onze beste garantie om ons gezond streefgewicht te bereiken en te behouden.

Het is echter niet altijd even makkelijk om de juiste verhoudingen te vinden.

Wat dacht je van een wekelijks gewichtsverlies tussen de 3 en 6 kilo voor een kostprijs van 3,70 euro per dag? 

Dat staat in schril contrast met de vele ongezonde, en nutteloze crash diëten. Die zorgen voor een erg TIJDELIJK GEWICHTSVERLIES en kosten gemiddeld tussen de 250 en 300 euro per maand.

Gezond eetschema om 9 kilo afvallen in 2 weken mogelijk te maken

Volg dit gezond eetschema en je valt tot 9 kilo af in amper  2 weken:

Eerste dag:

  • Ontbijt: zwarte koffie en een stuk fruit naar keuze
  • Lunch of middagmaal: 2 gekookte eieren en spinazie zoveel als je wilt, gebruik zo weinig mogelijk zout
  • Diner af avondmaal: 1 grote gegrilde biefstuk en veel sla zonder toevoeging

Tweede dag:

  • Ontbijt: zwarte koffie, een groentesalade met je favoriete groenten en een volkoren broodje
  • Lunch of middagmaal: 1 grote gegrilde biefstuk, met sla, en een stuk fruit naar keuze
  • Avondmaal: gekookte ham en (rauwe) groenten zoveel je wilt

Derde dag

  • Ontbijt: koffie zonder suiker en melk, groentesalade en een droog broodje
  • Lunch of middagmaal: 2 gekookte eieren, sla en tomaten
  • Diner of avondmaal: gekookte ham en onbeperkt met sla zonder toevoeging

Vierde dag

  • Ontbijt: koffie zonder suiker en melk, twee stukken fruit en een broodje
  • Lunch of middagmaal: 1 gekookt ei, wortelen en een klein stukje magere kaas (150 gram)
  • Diner of avondmaal: Magere natuur yoghurt zoveel als je wilt, een stuk fruit

Vijfde dag:

  • Ontbijt: wortelen met citroen en zwarte koffie 
  • Lunch of middagmaal: gekookte vette vis met tomaten
  • Diner of avondmaal: 1 gegrilde biefstuk met een zelf gemaakte groentesalade

Zesde dag:

  • Ontbijt: koffie zonder melk en suiker, groenten en een stuk fruit naar keuze
  • Lunch of middagmaal: gegrild kip met groentesalade
  • Diner of avondmaal: 2 gekookte eieren en wortelen

Zevende dag:

  • Ontbijt: een broodje met kip- of kalkoenfilet, thee met citroen zonder melk en suiker
  • Lunch of middagmaal: 1 gegrilde magere biefstuk met een zelf gemaakte fruitsalade
  • Diner of avondmaal: vette vis met groenten en een stuk fruit

9 kilo afvallen in 2 weken zonder jojo effect

Volg dit gezond eetpatroon niet langer dan 2 weken. Blijf twee weken gezond eten met veel groenten en fruit, mager vlees, en vette vis maar ook met onbewerkte noten, zaden en pitten.

Pas dit gezond eetschema regelmatig in je gezond eetpatroon in en je zal je gezond gewicht blijven behouden. Van het zo gevreesde jojo effect is er dus helemaal geen sprake

Dat heb je vooral te danken aan je veranderd metabolisme of stofwisseling. Met dit gezond eetschema wordt je metabolisme geactiveerd waardoor je meer vet verbrandt en op je streefgewicht blijft.

Je gezondheid verbeteren en makkelijker afvallen doe je alleen in een natuurlijk voedingspatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm(Gratis Webinar).

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!  

Snel afvallen zonder dieet

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!