10 dagen dieet zou je maar liefst vijf kilo afvallen in 10 dagen doen afvallen.

Het is dan ook niet te verwonderen dat dit dieet erg populair is. Vooral bij diegenen die snel en veel willen afslanken.

Bijvoorbeeld bij diegenen die met vakantie vertrekken, of met een extra strakke lijn en platte buik in het huwelijksbootje willen stappen.

Als je om welke redenen dan ook meer vet wilt verbranden en snel afslanken, is 10 dagen dieet uiteraard erg aanlokkelijk.

Wat is 10 dagen dieet, en welke invloed heeft het op ons gewicht en onze gezondheid?

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Maar liefst vijf kilo afvallen in 10 dagen is niet niks.

Om met 10 dagen dieet je doel te bereiken, moet je een speciaal uitgestippeld menu  naleven.

10 dagen dieet een crash dieet?

Met gemiddeld duizend calorieën per dag, is een 10 dagen dieet een echt crash dieet

Alle crash diëten beloven spectaculaire resultaten in een korte tijd.

Eens terug in onze oude, vaak ongezonde eetgewoonten hervallen, vliegen de kilo’s er zo weer aan.

Het gevolg van het bekende jojo effect.

Crash diëten zorgen al vlug tot belangrijke tekorten aan gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen en voedingsvezels.

[thrive_leads id=’36183′]

Met amper duizend calorieën per dag, zijn crash diëten ongezond, in extreme gevallen zelfs levensbedreigend.

We kunnen ze ook nooit lang vol houden.

10 dagen dieet met gevarieerd eetpatroon?

10 dagen dieetGezond eten betekent in de eerste plaats evenwichtig en gevarieerd eten.

In ieder gezond eetpatroon is er naast hoogwaardige eiwitten, in beperkte mate plaats voor gezonde vetten en trage koolhydraten.

Net als eiwitten, geven gezonde vetten en trage koolhydraten een langer verzadigd gevoel.

Trage koolhydraten vragen meer energie om verteerd te worden, zodat je sneller afvalt.

Snelle koolhydraten daarentegen brengen niets bij aan je gezondheid.

Ze bevatten weinig op geen gezonde voedingsstoffen.

Een 10 dagen dieet met duizend calorieën of zelfs minder per dag opneemt, doet je automatisch afvallen.

Omdat je een crash dieet onmogelijk lang kunt volhouden, is je gewichtsverlies slechts erg tijdelijk.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Dit eet je in een 10 dagen dieet

10 dagen dieetDeze voeding staat centraal in het 10 dagen dieet: mager vlees, volkoren brood, groenten, fruit magere zuivel, en dressing

Voeding die in het 10 dagen dieet niet is toegestaan: varkensvlees, suiker, boter, sauzen en mayonaise. Ook mager vlees mag niet met vet klaargemaakt worden.

Drinken: In het tien dagen dieet drink je veel water, minstens 2,5 liter per dag. Naast water mag je ook onbeperkt koffie en thee drinken zonder melk of suiker

Starten met een 10 dagen dieet

Een 10 dagen dieet is een crash dieët. Een goede voorbereiding is daarvoor onmisbaar.

Wil je toch starten met een tien dagen dieet?

Dan doe je er goed aan om zo’n veertien dagen voor je ermee start, je calorie- inname stap voor stap te beperken.

Zo geraakt je min of meer gewoon aan zo’n lage calorie- inname. Na afloop, bouw je je vroeger eetpatroon weer rustig op.

Onmiddellijk overschakelen zal je gezondheidsproblemen nog vergroten.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

De voordelen van een 10 dagen dieet:

Als onvervalst crash dieet zorgt het 10 dagen dieet toch voor enkele voordelen, zoals:

10 dagen dieet

Mager vlees, volkoren brood, groenten, fruit magere zuivel, en dressing zijn toegelaten in het 10 dagen dieet

Een gevarieerd voedingspatroon

Weinig of geen regels

De recepten uit een 10 dagen dieet zijn eenvoudig klaar te maken

Ondanks de beperkte calorie- inname, moet je geen honger lijden

De nadelen van een 10 dagen dieet

Vraag is of deze beperkte voordelen opwegen tegen de nadelen van een 10 dagen dieet:

Gewichtsverlies is erg tijdelijk: met een 10 dagen dieet zal je aanvankelijk veel afvallen, maar dat is slechts tijdelijk. Naast vet verlies je hoofdzakelijk vocht en spierweefsel

Je verliest niet alleen vet, maar ook spiermassa: om op een verantwoorde en gezonde manier gewicht te verliezen, heb je extra spieren en minder vet nodig. Spieren gebruiken immers energie, zelfs in rust. Ze zijn dus van groot belang om je gezond streefgewicht te bereiken en ook te behouden. Met het 10 dagen dieet bouw je echter je spierweefsel af, waardoor bij het stoppen van dit dieet de kilo’s er vlugger weer aanvliegen dan je ze kwijt speelde

Weinig regels: door het gebrek aan regels en voorschriften, leer je niet wat gezonde voeding en gezond eten is

10 dagen dieetTe weinig onverzadigde vetten: het 10 dagen dieet is zeker geen vetvrij dieet, maar het bevat veel te weinig gezonde en dus onverzadigde vetten.

In ieder gezond eetpatroon zijn deze onverzadigde vetten nochtans onmisbaar. Ook zij helpen je gezond af te slanken

Gebrek aan gezonde voedingsstoffen: met gemiddeld 1000 calorieën krijg je al vlug te kampen met een tekort aan gezonde voedingsstoffen.

Die heb je nochtans nodig om gezond te functioneren

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Je merkt dus direct dat de voordelen zeker niet opwegen tegen de belangrijke nadelen van een 10 dagen dieet.

Geen enkele diëtiste of voedingscoach zal het 10 dagen dieet aanraden. 

Afvallen zonder het gevreesde jojo effect doe je NIET in 10 dagen. Afvallen doe je ALLEEN in een gezond eet-en leefpatroon zoals dat van De Fitchef

Dit mag je verwachten:

Alle recepten zijn rijk aan hoogwaardige eiwitten.Die zijn belangrijk als je makkelijker wilt afvallen. Eiwitten houden je spiermassa op peil. Dat stimuleert je vetverbranding en voorkomt het typische jojo effect.

Gebalanceerde eiwitrijke recepten(met voedingswaarde)

Alle recepten zijn uitgebalanceerd qua voedingswaarden. Ze zitten boordevol hoogwaardige eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten. En niet te vergeten: veel vezels, vitamines en mineralen.Alle recepten staan allemaal binnen maximaal 15 minuten op tafel.

Met GRATIS stappenplan en persoonlijk weekmenu

Naast dit alles bevat het boek een praktisch stappenplan voor een persoonlijk weekmenu op maat, inclusief voorbeeld weekmenu’s voor zowel mannen als vrouwen.

Gezond eiwitdieet

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!