Een voedingsschema, evenwichtig en gevarieerd samengesteld, is onze eerste belangrijke stap naar het bereiken en behouden van ons gezond streefgewicht. In een recente bijdrage hadden we het uitvoerig over de basisprincipes van een gezond eetpatroon voor 5 kilo afvallen in één maand. En zeg nu zelf, wie wilt dat nu niet?

Om je doel, 5 kilo overgewicht definitief kwijtspelen in één maand te realiseren, helpen we je daarbij met een gezond voedingsschema voor de komende dagen. Een boodschappenlijst hoort daarbij. Voor een gezond voedingsschema moet je nu eenmaal beschikken over de meest gezonde ingrediënten.

Hoe ziet er een gezond voedingsschema uit om 5 kilo afvallen in 1 maand mogelijk te maken?

Zie jij het best zitten om in één maand vijf kilo lichter te worden? 5 Kilo afvallen in één maand is alvast een realistisch gewichtsverlies om je tegelijk gezond te houden. Dat niet alleen. Met een gemiddeld gewichtsverlies van iets meer dan één kilo per maand, ben je deze definitief kwijt en komen ze dus nooit meer terug.

Als je vasthoudt aan een gezond, evenwichtig en gevarieerd samengesteld voedingsschema uiteraard. Dat is zoveel beter dan één of ander dieet dat je nooit lang volhoudt.

Na een korte aanpassingsperiode, hou je zo’n gezond voedingsschema gemakkelijk levenslang vol.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid te verbeteren en tot 8 kilo af te vallen in 1 maand!

Een goede voorbereiding legt de basis van succesvol afvallen in één maand.  Dat kan met een gezond voedingsschema voor iedere dag, en dat zowel voor ons ontbijt als onze lunch of middagmaal en voor ons diner (avondmaal).

Een gezond voedingsschema opstellen kunnen we alleen met gezonde ingrediënten.

We mogen daarbij één dag zondigen, en eten wat we willen. Liefst zo gezond mogelijk. Hie dag kiezen we zelf. Zorg er wél voor dat er tussen twee zondedagen minstens drie dagen zitten.

  • Vóór elke maaltijd: drinken we een vol glas lauw water, bij voorkeur met een vleugje vers geperst citroensap . Dat geeft ons vlugger een vol en verzadigd gevoel, waardoor we automatisch minder eten. Drink dagelijks minstens 2,5 liter water
  • Ons ontbijt: is voorlopig iedere morgen hetzelfde. We starten iedere dag met een power pannenkoek, met een stukje fruit. We mogen hierbij onbeperkt koffie zonder melk en suiker en thee drinken.  en koffie of thee a gogo
  • Plan B: Heb je het niet erg begrepen op het eten van een power pannenkoek op je nuchtere maag? Vervang deze dan door havermoutpap of door twee sneetjes volkorenbrood met magere smeerkaas, plattekaas of een hard gekookt eitje. Eet zeker geen zoet beleg, of vet en suikerrijk      voedsel
  • Recept pannenkoek: meng 1 ei, 1 potje magere plattekaas, 3 eetlepels haver zemelen (geen havervlokken) met een vork in een kommetje. Smeer een koekenpan in met wat olijfolie, en giet het beslag in de hete pan. Strijk met de bolle kant van een lepel het beslag open, en bak de     pannenkoek aan beide zijden. Draai de pannenkoek om als het ‘deeg’ niet meer glanst en niet meer vochtig is
  • Fruit bij het ontbijt: enkele blauwe bessen of frambozen, een halve vijg (zeer lekker als je ze in stukjes snijdt en mee bakt met de pannenkoek), een paar schijfjes mango, een paar schijfjes kaki, een halve kiwi of een kwart appel.
  • Onze lunch (middagmaal): ’s middags eten we twee grote borden of koppen soep met een klein blokje magere kaas of mager vlees, of een blikje vis. Deze gezonde ingrediënten mengen we in onze soep, of eten we er apart bij

Soep verlengd ons verzadigingsgevoel, waardoor we automatisch minder eten en makkelijker afvallen.

  • Plan B: Ben je geen soepeter? Dan  mag je die af en toe vervangen door een gezond groente slaatje met een dressing op basis van 1 eetlepel olijfolie,een halve eetlepel appelazijn en verse kruiden. Of door magere yoghurt met een stuk fruit, zoals hierboven bij ons ontbijt aangegeven
  • Ons avondmaal: ’s avonds eten we een stukje vette vis wilde zalm, paling, makreel, heilbot, dorade, tonijn, kabeljauwfilet, sardienen, forel, haring en ansjovis), mager vlees, kip, of kalkoen. We eten daarbij veel groenten  met veel groenten in alle kleuren. Zo profiteren we maximaal van alle gezonde voedingsstoffen die deze groenten aan boord hebben
  • Gezonde tussendoortjes: zoals een stuk fruiteen klein potje suikervrije magere bio- yoghurt, en/of een kop warme magere melk. Beperk deze tussendoortjes tot maximaal twee per dag, en eet kleine porties. Eet een andere fruitsoort dan ’s morgens (bijvoorbeeld een vijftal lychees,  een clementine of een kiwi ’s, en een dadel met drie noten bij de koffie
JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid te verbeteren en tot 8 kilo af te vallen in 1 maand!

Soep in voedingsschema 5 kilo afvallen in 1 maand

Zoals al eerder aangehaald speelt soep een hoofdrol een gezond voedingsschema voor 5 kilo afvallen in één maand. Niet zal wellicht niemand verwonderen die met gezonde voeding en gezond eten bezig is.

Soep geeft ons niet alleen alle onmisbare voedingsstoffen om goed te blijven functioneren, maar tegelijk ook een langer verzadigingsgevoel. Zo blijft onze honger langer uit,  waardoor we automatisch minder eten. Soep is tevens ook calorie- arm.

Recept bloemkool soep

  • Ingrediënten voor onze bloemkool soep: de roosjes van 1 bloemkool, 1 ui, ¼ knolselder, 2 teentjes knoflook, 1 eetlepel kokosolie 2,5 liter kippenbouillon, fijngesnipperde kruiden (peterselie of bieslook), een bosje waterkers, kokosvet, nootmuskaat, peper en zeezout
  • De bereiding van onze bloemkool soep: laat het kokosvet smelten in een pot. Fruit daarin de gepelde en grof gesneden ui en knoflook tot ze glazig zijn. Voeg er de bloemkool roosjes, de geschilde en in kleine blokjes gesneden knolselder aan toe en laat ze een paar minuten meestoven. Doe de kippenbouillon erbij (1 blokje per halve liter water) en laat de soep opkoken. De groente moet gaar zijn maar niet plat gekookt. Laat de waterkers één minuut meekoken. Snipper er voor het opdienen de verse kruiden over, (of mix ze in de soep)

Recept knolseldersoep 

  • Ingrediënten voor onze knolseldersoep: 1 knolselder, 2 uien, 2 teentjes knoflook, het hart en de stronk van de bloemkool, za’atar, tijm en komijn, anderhalve liter kippenbouillon, een halve liter groentebouillon, 1 handvol peterselie, 2 handenvol rucola, en 1 eetlepel olijfolie
  • De bereiding van onze knolseldersoep: verwarm de olijfolie in een hoge pot. Fruit daarin de gepelde en grof gesneden uien en knoflook tot ze glazig zijn. Voeg er de in kleine stukjes gesneden bloemkoolstronk, de geschilde en in blokjes gesneden knolselder aan toe en laat ze een paar minuten meestoven. Doe de bouillon (1 blokje per halve liter water) en de za’atar erbij, en laat de soep opkoken. De groenten moet gaar zijn maar niet plat gekookt. Snipper er de verse kruiden over of mix ze in de soep vlak voor het opdienen.

In dit gezond voedingsschema, de basis van 5 kilo afvallen in één maand drink je voldoende, minstens 2,5 liter water per dag.

Een gezond voedingsschema is niet genoeg om af te vallen.

Afvallen die je alleen in combinatie met voldoende bewegen.

Dagelijks een half uurtje wandelen, joggen, fietsen of zwemmen op ons eigen tempo heeft de voorkeur op enkele uren per week te trainen als een topsporter.

Alleen een gezond voedingsadvies doet je gezondheid verbeteren en makkelijker afvallen zoals in de Afslank Receptenbijbel.

Hoe beginnen met een gezonde leefstijl?

natuurlijke weerstand verhogenVind jij het moeilijk om gezonde eetgewoonten aan te leren? Maak dan VRIJBLIJVEND kennis met het Afslank Receptenboek van voedingsdeskundige Richard Ridder.

Wat mag je verwachten van dit receptenboek verwachten?

  • De nieuwste wetenschappelijke feiten met praktische tips
  • Recepten die je goed verzadigen
  • Recepten die makkelijk te maken zijn

Met deze wetenschappelijk onderbouwde voedingstips en vele gezonde recepten met uitsluitend natuurlijke ingrediënten voor zowel je ontbijt als je lunch (middagmaal), diner (avondmaal) als je gezonde tussendoortjes échte oplossingen voor je gewichtsprobleem.

Dit Afslank Receptenboek hielp ondertussen als meer dan 15000 Nederlanders en bijna evenveel Belgen definitief van hun overgewicht af.

8 kilo afvallen in 1 maand is met deze Afslank Receptenbijbel perfect mogelijk

Dat wil jij toch ook? 

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid te verbeteren en tot 8 kilo af te vallen in 1 maand!