VoedingsadviesVoedingsadvies is belangrijk als je gezonder wilt leven en iets aan je overgewicht wilt doen. Gezond voedingsadvies wel te verstaan. Dat wordt in de eerste plaats gegeven door diëtisten.

Die weten wat ze vertellen en staan je met raad en daad bij om je gezondheid te verbeteren en vooral om je gewichtsprobleem definitief op te lossen.  Hun wetenschappelijk voedingsadvies sla je dus best niet in de wind. 

Wat past in zo een gezond voedingsadvies en wat niet?

Als je iets aan je gezondheid en lichaamsgewicht wilt doen zijn verantwoorde en in de eerste plaats gezonde voedingsadviezen onmisbaar. En bij wie kun je dan beter terecht als bij de diëtist(e)? Die spreekt met kennis van zaken en stelt een individueel eetpatroon op aangepast aan persoonlijke situatie.

Je gezondheid verbeteren en makkelijker afvallen doe je zeker niet met een of ander crash dieet van een dieetgoeroe. 

Je kunt het immers nooit lang volhouden en zorgt op relatief korte termijn voor een tekort aan gezonde voedingsstoffen waaronder eiwitten, gezonde onverzadigde vetten en vetzuren, vitaminen en mineralen.

Het gezond voedingsadvies van een diëtist of geschoold voedingsdeskundige zal je ongetwijfeld heel wat gezondheidsproblemen besparen.

Gezond voedingsadvies en je weet wat je eet

Dankzij het voedingsadvies van een diëtist of voedingscoach weet je wat gezond eten voor je is en wat dus wél werkt. Het ene voedingsproduct is nu eenmaal beter en vooral gezonder dan het andere.

De Gezondheidsraad adviseert niet voor niets deze gezonde voeding dagelijks of minstens iedere week en in voldoende mate te eten en te drinken.

Zij die het over een gezondere boeg willen gooien spreken meestal over gezond en natuurlijk eten. Drinken wordt daarbij over het hoofd gezien maar is even belangrijk.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid te verbeteren en tot 8 kilo af te vallen in 1 maand!

Gezond voedingsadvies: eet voortaan meer peulvruchten

Peulvruchten zijn super gezond maar worden bij ons nog altijd veel te weinig gegeten. Deze peulvruchten zijn niet alleen een gezond alternatief voor vlees.

Het regelmatig eten van peulvruchten:

  • Brengt een verstoort cholesterolgehalte weer in evenwicht
  • Geven je meer energie
  • Verlengen je verzadigingsgevoel, stellen je honger langer uit waardoor je automatisch minder eet
  • Zijn een belangrijke bron van hoogwaardige eiwitten die daar bovenop makkelijk verteren. Eiwitten doen ons meer vet verbranden en makkelijker gewicht verliezen
  • Zijn vezelrijk en zorgen daarmee voor een goede spijsvertering, een gezonde darmflora en een vlotte stoelgang
  • Zijn rijk aan vitaminen, mineralen en sterke antioxidanten
  • Beschermen ons tegen de schadelijke vrije radicalen die ons ziek maken en ons natuurlijk verouderingsproces versnellen
  • Versterken ons zenuwstelsel, verbeteren onze concentratie en beschermen tegen angst, stress en depressie

Om maximaal van al deze gezondheidsvoordelen te genieten zou je volens diëtisten en voedingscoaches minstens driemaal per week peulvruchten moeten eten.

Als je last hebt van jicht moet je voorzichtig zijn met het eten van peulvruchten

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid te verbeteren en tot 8 kilo af te vallen in 1 maand!

De meest bekende peulvruchten zijn:

  • Doperwten
  • Bonen: zoals bruine, witte en zwarte bonen, kidneybonen, kievitsbonen en lima bonen
  • Kapucijners
  • Groentekiemen
  • Linzen
  • Kikkererwten
  • Sperziebonen

Gezond voedingsadvies: eet dagelijks een handje noten

Volgens dezelfde diëtisten zou je iedere dag minstens twintig gram onbewerkte noten moeten eten. Dat zijn dus ongezouten, ongebrande en niet geroosterde noten zonder toegevoegde stoffen. Noten zoals ze dus aan de boom hangen, puur natuur.

De Gezondheidsraad is het wetenschappelijk bewezen dat het dagelijks eten van een handjevol onbewerkte noten:

  • Je risico op hart- en vaatziekten aanzienlijk verkleint
  • Een verstoort cholesterolgehalte in evenwicht brengt 
  • Vertragen ons natuurlijk verouderingsproces en zorgen zo voor een strakke, jonge en stralende huid
  • Herstellen en vernieuwen onze lichaamscellen
  • De vele sterke antioxidanten in noten beschermen ons tegen de schadelijke vrije radicalen die ons ziek maken en ons sneller doen verouderen
  • Het gelukshormoon serotonine verbetert ons humeur als we regelmatig noten eten

De meest gezonde noten zijn:

  • Amandelen
  • Walnoten
  • Pecanoten
  • Hazelnoten
  • Paranoten
  • Macadamianoten
  • Pistachenoten
JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en tot 8 kilo af te vallen in 1 maand!

Gezond voedingsadvies: drink meer (groene) thee

Thee is gezond en zeker groene thee. Dat is geen fabeltje, maar werd recent door allerlei studies zwart op wit bewezen. Het is rijk aan alle mogelijke gezonde voedingsstoffen maar vooral aan sterke antioxidanten. Welke positieve invloed deze hebben op onze gezondheid werd hierboven al uitvoerig beschreven.

Groene thee zorgt voor een gezonde bloeddruk, beschermt tegen aderverkalking en hart- en vaatziekten en verkleint de kans op diabetes.

Drink bij voorkeur groene of zwarte thee

Gezond voedingsadvies: eet regelmatig volkorenbrood

De gezondheidseffecten van brood staan ter discussie. Vooral volkorenbrood bevat echter zovele gezonde voedingsstoffen dat je er goed aan doet om dagelijks enkele volkorenboterhammen te eten.

Volkorenbrood maakt NIET DIK en voorkomt een tekort aan jodium. Een mineraal dat in de eerste plaats zorgt voor een goede werking van je schildklieren.

Andere voeding die je best regelmatig eet (of drinkt):

  • Zuivel en zuivelproducten: eet dagelijks magere kaas (+20), magere natuuryoghurt en kwark en drink magere melk. Zuivelproducten zijn immers een belangrijke bron van de vitamine B2 en B12 en van mineralen waaronder kalium, magnesium en zink
  • Eet wekelijks minstens tweemaal vette vis: en vooral wilde zalm, paling, tonijn, heil- en tarbot, dorade, makreel, sardienen, haring en ansjovis

Een gezond voedingsadvies doet je gezondheid verbeteren en makkelijker afvallen met een gezond eetpatroon zoals in de Afslank Receptenbijbel.

Hoe beginnen met een gezonde leefstijl?

natuurlijke weerstand verhogenVind jij het moeilijk om gezonde eetgewoonten aan te leren? Maak dan VRIJBLIJVEND kennis met het Afslank Receptenboek van voedingsdeskundige Richard Ridder.

Wat mag je verwachten van dit receptenboek verwachten?

leefnugezonderbuttonGROENEVDe nieuwste wetenschappelijke feiten met praktische tips

leefnugezonderbuttonGROENEVRecepten die je goed verzadigen

leefnugezonderbuttonGROENEVRecepten die makkelijk te maken zijn

Met deze wetenschappelijk onderbouwde voedingstips en vele gezonde recepten met uitsluitend natuurlijke ingrediënten voor zowel je ontbijt als je lunch (middagmaal), diner (avondmaal) als je gezonde tussendoortjes échte oplossingen voor je gewichtsprobleem.

Dit Afslank Receptenboek hielp ondertussen als meer dan 15000 Nederlanders en bijna evenveel Belgen definitief van hun overgewicht af.

8 kilo afvallen in 1 maand is met deze Afslank Receptenbijbel perfect mogelijk

Dat wil jij toch ook? 

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en tot 8 kilo af te vallen in 1 maand!